خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

اصلاحات بیمارستان ولیعصر اراک پیشرفت معکوس پروژه را رقم زد

اصلاحات بیمارستان ولیعصر اراک پیشرفت معکوس پروژه را رقم زد
کد خبر : ۱۳۸۹۰۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه تا امروز هنوز اقدام عملی برای ایجاد پارکینگ بیمارستان ولیعصر اراک صورت نگرفته است، گفت: البته فرصت ارائه وضعیت در شورای تأمین استان درخواست شده است و امیدواریم که این فرصت داده شود تا بتوانیم این مسئله را حل کنیم.

علیرضا امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: در بازدید استاندار مرکزی از بیمارستان ولیعصر اراک شرایط کاملاً برای وی تبیین شده و باید اقدام عملی در این راستا صورت گیرد. تا این لحظه تنها خیابان پیروزی به عنوان حیاط این بیمارستان قلمداد می‌شود و باید فکری در این خصوص شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بخشی از اعتبارات صرف اصلاحات این پروژه شده است، ادامه داد: 40 درصد از نمای شیشه‌ای و سرامیکی تعویض شده و 1440 جوش ناقص در اسلکت بیمارستان وجود داشت که نواقص آن برطرف شد. لوله‌کشی فولادی برق تعویض شده و عایق‌کاری و لوله‌کشی سرویس‌های فاضلاب نیز اصلاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تمامی اصلاحات انجام شده در بیمارستان ولیعصر، پیشرفت معکوس پروژه را رقم زد و افزایش زمان بهره‌برداری از بیمارستان را به همراه داشت. اعتقاد دارم اگر بیمارستان 2 ماه دیرتر به بهره‌برداری برسد بهتر است تا اینکه بیمارستانی که دارای نواقص است تحویل مردم داده شود.

امانی در خصوص تصمیم‌گیری برای ساختمان فعلی بیمارستان ولیعصر، تصریح کرد: در فضای بیمارستان فعلی بلوک f تعریف شده است تا بتوانیم پس از بهره‌برداری از بیمارستان جدید، یک مهمانسرا برای همراهان بیماران ایجاد کنیم. در این رابطه نقشه کار طراحی شده است.

وی بیان داشت: با توجه به آموزشی بودن بیمارستان ولیعصر و حضور دانشجویان رشته‌های متعدد پزشکی و پیراپزشکی، در ساختمان فعلی بیمارستان کتابخانه خواهیم داشت و یک سری امکانات و همچنین پد هلیکوپتر نیز بر بام بلوک f  نیز تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی اراک، تأکید کرد: خوشبختانه بیمارستان رضایی آشتیانی جایگزین بیمارستان طالقانی در حال پیشرفت است. با توجه به اهمیت این پروژه و فرسودگی بیمارستان طالقانی، عزم و اراده‌ای ویژه برای تکمیل پروژه به کار گرفته شده است.

امانی ابراز داشت: با وجود اینکه زمان بهره‌برداری از بیمارستان رضایی آشتیانی سال 1403 بود، اما تا چند ماه آینده فرایند ساخت آن با همکاری خیر به اتمام می‌رسد و به طور قطع در سال جاری وارد فاز پذیرش و ارائه خدمت می‌شود.

وی به وضعیت فرایند تجهیزات و امکانات بیمارستان رضایی آشتیانی اشاره داشته و اضافه کرد: بیش از 80 درصد تجهیزات این بیمارستان جدید خواهد بود. اما برخی از تجهیزات بیمارستان طالقانی به عنوان پشتیبان نگهداری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از خرید 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استان مرکزی خبر داد و گفت: با خرید این 2 دستگاه، تعداد اتوبوس آمبولانس‌های استان مرکزی همانند استان تهران به 4 عدد رسید. به دلیل وجود بیشترین بار ترافیکی در توره و دلیجان، 2 دستگاه از این اتوبوس آمبولانس‌ها در این مناطق مستقر می‌شود.

امانی افزود: با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است که در سال جاری نگاه ویژه‌ای به استان مرکزی وجود داشته باشد. اتاق عمل بیمارستان شهرستان خنداب پس از سال‌ها فعال شده است، اما با این وجود جای کار بسیار است.

وی ادامه داد: امروز در شهرستان‌های کمیجان و خنداب و تفرش، یک روز در هفته 11 پزشک متخصص حضور دارد. البته در حوزه پزشکان متخصص بیهوشی، چشم و گوش و حلق و بینی استان با کمبودهای جدی مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تأکید بر لزوم ایجاد جذابیت برای ماندگاری پزشکان، اظهار داشت: در آینده موضوع نیروی انسانی متخصص به دغدغه وزارت بهداشت تبدیل خواهد شد. چرا که در حوزه ساختمان و سازه‌های بهداشتی و درمانی، با کمک خیرین در برهه‌ای از زمان به اشباع خواهیم رسید.

امانی تصریح کرد: در کشور وضعیت فارغ‌التحصیلان اوضاع خوبی ندارد، چرا که در سال‌های گذشته جذب نیرو به خوبی انجام نشده است. اما در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت‌ها را افزایش داده و جذب نیروی بومی را نیز مدنظر قرار داده است.

وی بیان داشت: نزدیکی استان مرکزی به استان‌های تهران و قم تبدیل به تهدید شده و مهاجرت را افزایش داده است. ما با این وجود به دنبال افزایش جذابیت برای پزشکان هستیم، هر چند که هنوز پانسیون مناسب در اختیار نداریم، اما برای ماندگاری آنها تلاش داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص وضعیت دارویی استان، تأکید کرد: بسیاری از مشکلات در حوزه برخی داروها مانند سرم و آنتی‌بیوتیک حل شده است، اما اگر مواد اولیه در کشور تولید شود به خودکفایی می‌رسیم.

امانی ابراز داشت: در حال حاضر مشکل حادی وجود ندارد، اما گاهی داروخانه‌ها تمایلی به فروش برخی از داروها ندارند و این امر ممکن است کمبودهایی را نشان دهد. این در حالی است که دپو و انبار دارویی استان مرکزی در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: البته متأسفانه برخی از داروخانه‌ها به سمت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی رفته‌اند و اولویت فعالیت‌های آنها در حوزه فروش دارو نیست. این اتفاق فرایند خوشایندی نیست و معاونت غذا و دارو این مسائل را با جدیت پیگیری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص فعالیت قرارگاه نظارت بر سلامت استان، گفت: این قرارگاه در دانشگاه فعال شده و یکی از مزایای آن ریشه‌یابی مشکلات و مسیریابی درست است. در این قرارگاه موضوع کارتخوان‌ها، دخالت برخی صنوف در فعالیت‌های پزشکی، تخلفات داروخانه‌ها و عطاری‌ها و ... پیگیری می‌شود.  

امانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به شدت بر روی مسئله زیرمیزی حساس است. در این رابطه قرارگاه نظارت بر سلامت استان نیز آماده است که اگر چنین موضوع مطرح شود به سرعت رسیدگی کند.

وی ادامه داد: اگر شهروندان در موضوعاتی با چنین مسئله‌ای روبرو شدند و یا مبلغ اضافی از بیمار دریافت شد، حتماً مسئله را به دانشگاه علوم پزشکی منعکس کنند. قطعاً موضوع در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز