خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای لرستان:

رفع کدورت آب خرم آباد راهی جز ارتقا تصفیه خانه ندارد / بهره برداری از ۷۰ پروژه آبرسانی به روستاهای استان

رفع کدورت آب خرم آباد راهی جز ارتقا تصفیه خانه ندارد / بهره برداری از ۷۰ پروژه آبرسانی به روستاهای استان
کد خبر : ۱۳۷۲۲۷۶

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان با اشاره به آب رسانی به روستاهای استان گفت:رفع کدورت آب خرم آباد راهی جز ارتقا تصفیه خانه ندارد.

به گزارش ایلنا، یاسر اکبریان اظهار کرد: کدورت آب آشامیدنی شهر خرم آباد از دغدغه‌های اصلی تیم مدیریتی شرکت آب و فاضلاب لرستان است که رفع این مشکل  طی سال آینده نیازمند راه اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه خرم آباد است.

وی افزود:جهت احداث تصفیه خانه‌های استان، رایزنی‌های لازم از طریق استاندار لرستان با بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، پیشرفت تصفیه‌خانه‌های لرستان را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس ماده ۵۶ قانون قسط نخست تسهیلات بانکی برای احداث ساختمان تصفیه خانه شهر کوهدشت پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان صرف ساخت ساختمان تصفیه خانه‌های استان لرستان شده و برای تکمیل آنها مبلغی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

اکبریان به آبرسانی به بخش روستایی در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو، سهم لرستان برای آبرسانی، ۱۲۵ روستا با مبلغ بیش از ۴۲۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: ارتقا پروژه‌های آبرسانی به روستاها به ۳۰۰ روستا در سایه تعامل خوب با بسیج سازندگی و سپاه استان در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: بهره برداری از حدود ۷۰ پروژه آبرسانی به روستاهای استان در سال جاری، جهت برخورداری ساکنان از آب سالم در دستور کار است و اجرایی می‌شود.

وی جایگاه لرستان را در زمینه تعداد روستا در کشور، هشتم عنوان کرد و افزود: این استان حدود سه هزار روستا دارد که بیش از ۶۵۰ روستای آن زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند.

اکبریان یادآورشد: بر اساس رصد انجام شده، حدود ۵۰۰ روستای لرستان با نزدیک به یک هزار و۵۰۰ میلیارد تومان هزینه، نیازمند رفع مشکل در حوزه آبرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هشت مصوبه در سفر اول رئیس جمهور به استان با بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب مصوب شد که ۴۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است.

وی افزود: مطالعات سد چولهول پلدختر انجام شده و با توجه به پیگیری‌های استاندار لرستان، نماینده مردم پل‌دختر در مجلس و آب منطقه‌ای استان، احداث این پروژه  تصویب شده و در این زمینه منتظر تأمین اعتبار برای اجرایی شدن هستیم.

اکبریان به حوزه آب پایدار استان اشاره کرد و یادآور شد: هیچ‌گونه آب پایداری در استان لرستان موجود نیست اما با توجه به ضرورت، احداث سدهای شهید بروجردی و آبسرده بروجرد، مخمل کوه خرم آباد و سد چولهول پلدختر با ظرفیت آب آشامیدنی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پیشرفت فیزیکی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۵۰ درصد است و بر اساس تفاهم نامه، این شرکت آمادگی دارد به بیش از ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان آبرسانی کند که برای تحقق آن، مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز