خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مصرف مواد مخدر در جامعه افزایش یافته است

مصرف مواد مخدر در جامعه افزایش یافته است
کد خبر : ۱۳۷۱۷۵۲

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مصرف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در جامعه خبرداد و بر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدجواد هاشمی‌مهر" در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه، افزایش مصرف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی بعنوان یک واقعیت، بنیان خانواده و جامعه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: برای پیشگیری با این پدیده خانمان‌سوز، مسئولیت بزرگی بر عهده داریم.

وی با تاکیدبراینکه مبارزه با مواد مخدر باید به عنوان یک دغدغه مهم باید مورد توجه جدی همه مسئولان و آحاد جامعه باشد، یادآور شد: اعتیاد به مصرف موادمخدر به یک تهدید جدی و معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده است‌

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، بر پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید و خاطرنشان کرد: ایران بیشترین تلاش و هزینه را تاکنون در پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی در عرصه بین المللی داشته است.

هاشمی‌مهر، استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، مدارس و دانشگاه‌ها، آگاهی بخشی خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های هدفمند و بازدارنده را از مهمترین ضروریات انکار ناپذیر برای مبارزه با گسترش و روند صعودی مصرف انواع موادمخدر در جامعه برشمرد.

وی گفت: بهره گیری و جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌ها و حمایت از طرح‌های مبارزه با مصرف مواد مخدر می‌تواند نقشی اساسی داشته باشد و باید از این ظرفیت مهم بیش از گذشته استفاده کرد.

"حسین اسماعیلی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد هم در این‌ همایش گفت: این استان ۳۰ شهید و جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است.

وی، اعتیاد را عامل بسیاری از جرائم و بزهکاری‌ها ذکر و اظهار داشت: برای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در این استان، هفت هزار نفر به صورت مجازی تحت آموزش دستگاه‌های متولی قرار گرفتند.

اسماعیلی، تعداد مراکز متادون درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۷ مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۴۶۵ نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

وی تعداد بیماران درحال مداوای اعتیاد در این استان را نیز ۲۹۵ بیمار در هفت مرکز اجباری ذکر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز