خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

جمع‌آوری کارت‌های آزاد سوخت تصمیمی شتاب زده بود / صف‌های طولانی در انتظار جایگاه‌های سوخت قزوین

جمع‌آوری کارت‌های آزاد سوخت تصمیمی شتاب زده بود / صف‌های طولانی در انتظار جایگاه‌های سوخت قزوین
کد خبر : ۱۳۴۹۲۱۲

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین گفت: بنزین فرآورده‌ای استراتژیک است و تصمیم شتابزده‌ و عجولانه درباره جمع‌آوری و محدودیت کارت‌های سوخت آزاد از جایگاه‌ها مشکل آفرین خواهد بود و این در قزوین که محور مواصلاتی و دارای جایگاه‌های استراتژیک است بیشتر مشخص می‌شود و از این رو برای تعویق در اجرای آن در پی رایزنی و تبیین امر با نهادهای امنیتی هستیم.

رضا یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با بیان اینکه در استان ۹۷ جایگاه فعال سوخت داریم که غالب آن‌ها دو منظوره و با ارائه بنزین و سی ان جی و یا سه منظوره و همراه با ارائه نفت گاز هستند، گفت: جایگاه‌های استان به طور مستمر و شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند و میزان فروش سوخت در تعطیلات نوروز طبق اعلام شرکت ملی پخش ۱۰ درصد افزایش داشت.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین ادامه داد: انتظار این بود که پس از تعطیلات از مجموعه مراکز خدمت رسان این حوزه تقدیر شود اما با این مواجه شدیم که وزارت نفت و شرکت ملی پخش دستورالعملی به استان‌ها ارسال کرد که برمبنای آن برای جلوگیری از قاچاق سوخت ؛ کارت‌های آزاد از جایگاه‌ها جمع‌آوری و محدود شود.

وی عنوان کرد: این تصمیم در استان و کل کشور بسیار شتاب زده بود و ای کاش پیش از اعلام به استان‌ها، نظرات مجموعه تشکلات صنفی را می‌گرفتند.

 

جمع‌آوری کارت‌های آزاد سوخت تصمیمی شتاب زده بود / صف‌های طولانی در انتظار جایگاه‌های سوخت قزوین

 

وی با تاکید به اینکه جایگاه‌داران قزوین عملکردشان در تمام موارد با تصمیمات بالادستی همراه است اظهار کرد: سال گذشته در موضوع اختلال سامانه هوشمند در استان از لحظات اول فعالان این حوزه پای کار بوده و مشاوره دادیم که باعث تصمیم‌سازی شد و یکی از استان‌هایی بودیم که کمترین مشکل را داشتیم و برای کاهش قاچاق سوخت هم همراهی خواهیم داشت.

یعقوبی با بیان اینکه در جمع‌آوری کارت‌های آزاد جایگاه‌ها ابتدا باید اطلاع رسانی و اقناع سازی صورت می‌گرفت و در یک بازه زمانی شش ماهه اجرا می‌شد، گفت: این سئوال وجود دارد که آیا شرکت ملی پخش زیرساخت‌ها را فراهم کرده و وظایف خود را در بروز رسانی کارت‌های سوخت و تحویل در حداکثر یک هفته انجام می‌دهد، ضمن اینکه در نقل و انتقالات خودرو موضوع کارت سوخت به چالش می‌خورد.

وی ادامه داد: اگر کارت‌های آزاد از جایگاه‌ها جمع‌آوری یا محدود شود با مشکلاتی مانند صف‌های طولانی روبه رو خواهیم بود، زیرا حدود ۷۵ درصد افراد از کارت‌های آزاد استفاده می‌کنند و مصرف روزانه بنزین استان قزوین از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ اسفند امسال به طور میانگین روزانه ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون لیتر بود، اما با اجرای دستورالعمل در جایگاه‌ها به ازای هر سکو یک کارت سوخت اختصاص پیدا می‌کند که از این موضوع گله داریم.

یعقوبی اضافه کرد: همچنین بخش عمده ماشین‌های خارجی و وارداتی سواری فاقد کارت سوخت هستند و صدور کارت سوخت ماشین‌های صفر کیلومتر داخلی که مشتری خریداری می‌کند هم به طور میانگین بین ١/٥ تا ٢ ماه زمان می‌برد و در زمان سوختگیری و نیاز به بنزین این خودروها بابت تامین وتهیه بنزین چه باید بکنند.

این مسئول عنوان کرد: ۲۸ اسفند اعلام شد که کارت‌های سوخت جمع‌آوری شود اما با تعامل و رایزنی صورت گرفته و در پیش بودن تعطیلات در آن بازه زمانی اجرای آن در استان به تعویق افتاد، اما درحال حاضر در ناحیه مرکزی استان که شامل قزوین و آبیک است اجرا می‌شود و سه ناحیه بوئین زهرا، تاکستان و آوج هم در طرح مطرح است.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت استان قزوین تاکید کرد: قزوین جزء استان‌هایی است که چند استان را مرتبط می‌کند و به دلیل تردد بالا، جایگاه‌های استراتژیک داریم و اگر یک ساعت مشکل پیش بیاید، با چالش زیادی مواجه می‌شویم. 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
ارسال نظر
پیشنهاد امروز