مدیرکل بهزیستی استان:
بیش از ۳۴ هزار نفر از خدمات صدای مشاور قزوین بهره بردند
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر در سال گذشته از خدمات مشاوره و روانشناختی واحد صدای مشاور (۱۴۸۰) بهزیستی استان بهرهمند شدند.
به گزارش ایلنا، علی دهباشیپور گفت: خدمات ارائه شده از طریق سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور مربوط به ۴۹ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و یک مرکز مشاوره حضوری و غیرحضوری دولتی بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سامانه تماس ۱۴۸۰ در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان راه اندازی شده است، اظهار کرد: براساس کارشناسیهای انجام شده ایجاد این مرکز باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد میشود.
وی عنوان کرد: خدمات ارائه شده توسط واحد صدای مشاور بهزیستی در زمینه مشکلات با همسر، مشکلات فردی از جمله تعارضهای فردی، مهارتهای ارتباطی، عزت نفس پایین، اضطراب، پرخاشگری و در نهایت تربیت فرزند بوده است.
این مسئول به سایر خدمات مشاورهای بهزیستی قزوین نیز اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته تعداد افراد آموزش دیده در طرح آموزش پیش از ازدواج ۳ هزار و ۹۹۰ نفر بود و همچنین تعداد افراد آموزش دیده در طرح آموزش زندگی خانواده ۲ هزار و ۲۵۵ نفر است.
دهباشی پور همچنین با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان توسط کارشناسان این دستگاه، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال با هدف شناسایی و ارجاع زود هنگام برای مداخله تخصصی و افزایش سطح اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان در دستور کار دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی قزوین قرار دارد.