خبرگزاری کار ایران

پلیس یزد از افزایش سرقت های خرد در استان خبر داد؛

دستگیری ۸۹ سارق و 113 فقره سرقت در یک ماه اخیر در شهر جهانی یزد

دستگیری ۸۹  سارق  و 113 فقره سرقت در یک ماه  اخیر در شهر جهانی یزد
کد خبر : ۱۳۳۲۵۸۸

افزایش سرقت های خرد در سال های اخیر بر کسی پوشیده نیست و همه شهروندان کم و بیش در اطراف خود مواردی از این دست را دیده یا شنیده‌اند اما حالا پلیس یزد از افزایش سرقت های خرد در استان و دستگیری ۸۹ سارق خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، افزایش سرقت‌های خرد  با اوضاع اقتصادی بی ارتباط نیست  و اکنون آمارهای رسمی پلیس نیز بر این حقیقت صحه گذاشته و از شیوه های نوین برای رسیدن به پول از سوی سارقان خبر می دهد و اگر به رسانه های استان و صفحات مطبوعات نگاهی بیندازیم اخبار متعددی از سرقت ها و نزاع و درگیری و قتل در شهر جهانی به چشم می خورد.

بر همین اساس پلیس یزد در راستای اجرای طرح مقابله با سرقت، از بیست و پنجم بهمن ماه امسال با تشکیل تیم‌هایی ۸۹ سارق دستگیر و ۱۱۳ فقره انواع سرقت را کشف کرد.

توپ پلیس در زمین مردم

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی استان یزد، بی توجهی مردم در مراقبت از اموال و دارایی شان، اعتیاد به مواد مخدر از مهمترین علل تکرار جرم سرقت بوده که نیازمند هوشیاری است.

سرهنگ محمدرضا مزیدی با اشاره به اینکه امنیت از نعمت‌های مغفول و مجهول است، اظهار داشت: وقوع برخی از جرایم زمینه ساز ناامنی برای شهروندان است اما خوشبختانه یزد همواره امنیت خوبی داشته و با وجود افزایش سرقت های خرد، از استان های امن کشور است.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با سرقت در استان در دستور کار قرار گرفت و در حال اجرا است اضافه کرد: گرچه برخی کج رفتاری ها و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت های خرد در یزد افزایش یافته است اما مردم یزد هنوز احساس امنیت خوبی دارند و این موضوع باعث شده تا افزایش سرقت در یزد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح پلیس دو قاتل شناسایی و دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: در این طرح همچنین زوج زورگیر شناسایی و بازداشت شدند.

مزیدی تصریح کرد: در سایر استان ها مراقبت های خاصی از وسیله نقلیه از طریق قفل فرمان و پدال و یا دوربین های نظارتی منازل و کوچه ها می شود در حالی که در یزد شهروندان خودروی روشن را رها کرده و برای خرید به مغازه می روند.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت به مسائل اقتصادی و جامعه شناختی هم در کنار مجرم و مالباخته باید توجه داشت اظهار کرد: سهل انگاری و بی توجهی شهروندان و عدم رعایت نکات ایمنی باعث شده تا زمینه برای سرقت و حضور سارقان فراهم شود که در نتیجه افزایش سرقت های خرد را شاهد هستیم.

معاون اجتماعی فرماندهی استان یزد با تاکید بر اینکه یزد از استان های مهاجر پذیر است و شهرنشینی در استان افزایش داشته است تصریح کرد: این موضوع آسیب های متعددی را به دنبال داشته و می طلبد که همشهریان و شهروندان توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند چون پیشگیری بهتر از درمان است و دردسر کمتری هم دارد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از سارقان نیز از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برند و دست به سرقت می زنند عنوان کرد: نمی توان همه سرقت ها را به غیربومیان منسوب کرد اما در مجموع اگر مالباخته فرصتی را در اختیار سارق قرار ندهد قطعا سرقتی هم رخ نمی دهد.

مزیدی با بیان اینکه مهم ترین مسئله در بحث پیشگیری از سرقت، آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری درست از مال و اموال خود است خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم لازم است به موضوع آموزش و آگاهی بخشی مردم اهمیت داد و با استفاده از روش های نوین و تاثیرگذار نسبت به آگاه سازی عمومی و کاهش آسیب ها اقدام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز