خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور در شیراز:

یک عکس می‌تواند تحول بزرگی ایجاد کند

یک عکس می‌تواند تحول بزرگی ایجاد کند
کد خبر : ۱۳۳۱۵۲۲

طی آئینی با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و استاندار فارس، پنجمین دوسالانه عکس نور، در شیراز برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نقش هنرمندان در رشد و تعالی جامعه مهم است، گفت: یک عکس، یک فیلم سینمایی و یک صحنه می‌تواند تأثیرگذار باشد، تحول بزرگی ایجاد کند و همواره در ذهن باقی بماند.

سید محمد حسینی در آیین اختتامیه جشنواره پنجمین دو سالانه عکس نور در شیراز با بیان اینکه هنر نقش مهمی در جامعه دارد، اظهار داشت: اگر یک حقیقت، ایده و سخنی عادی بیان شود هیچ جاذبه‌ای ندارد و مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک تصویر می‌تواند بسیار گویا مفاهیم را منتقل کند، به موضوع این جشنواره اشاره کرد و گفت: تحکیم خانواده و صفا و صمیمیت خانواده‌های ایرانی بسیار مغتنم است. غربی‌ها تلاش می‌کنند فرهنگ خود را به دنیا تسری بدهند و پس از کودتای 28 مرداد آمریکایی‌ها درصدد بودند که ارزش‌های خود را در دنیا ترویج دهند این در حالی بود که خانواده در غرب دچار فروپاشی شده است.

حسینی بیان کرد: دشمنان وقتی دیدند در میدان نبرد نمی‌توانند حریف ما باشند، از طرق دیگر وارد شدند تا شرایطی فراهم کنند تا ما دست از فرهنگ غنی و زیبای خود برداریم و رهرو راه آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه اگر کانون خانواده آسیب دید یک جامعه آسیب می‌بیند، گفت: اگر کانون خانواده گرم باشد و خانواده کانون ایمان، صداقت، انفاق و ادب باشد تاثیرات مثبتی در جامعه بسیاری به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره کار ارزشمندی در بحث سبک زندگی و خانواده انجام داده است، گفت: در بحث سبک زندگی دست نیاز به سوی هنرمندان دراز می‌کنیم چراکه در گذشته بحث این بود که فرزند کمتر موجب زندگی بهتر می‌شود و برنامه‌های تلویزیونی برای ترویج این فرهنگ ساخته شد و تعلیماتی در این زمینه شکل گرفت. در آن مقطع زمانی درصدد بودند که این موضوع در جامعه جا بیفتد که خانواده‌های پرجمعیت مشکل دارند و مردم هم تحت تاثیر قرار گرفتند، اما این موضوع در حال حاضر به عنوان یک آسیب جدی و چالش در کشور مطرح است.

حسینی عنوان کرد: هنرمندان باید در این موضوع ورود کنند؛ هر چه در این باره دانش و بینش ما افزون شود تأثیر بیشتر و بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر حرکتی نیاز به شناخت و معرفت دارد، گفت: کسی نمی‌تواند بگوید من پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستم با، اما در عمل با معاندین، منافقین، سلطنت طلب، جاسوس و ساواکی همراه و همگام باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه خط فکری انسان باید مشخص باشد، گفت: هرگونه همنوایی و همراهی با چنین افرادی که با دشمنان نظام همراهی می‌کنند پیامد‌های ناخوشایندی به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید دائما در حال مطالعه و تعامل باشند تا هنر آن‌ها تأثیرگذار باشد و بتوانند اهداف بلند را دنبال کنند؛ کسانی موفق هستند که همواره در حال خودسازی هستند. سردار سلیمانی یک نمونه از این افراد موفق بود.

حسینی با اشاره به اینکه وقتی انسان در مسیر حق حرکت می‌کند در‌های عنایت الهی هم به روی او باز می‌شود، گفت: یکی از آفت‌هایی که هنرمندان با آن مواجه می‌شوند این است که در مقطعی کار‌های هنری انجام می‌دهند و آثار آن‌ها مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد و سپس خیال می‌کنند دیگر نیاز به پژوهش، تحقیق و مطالعه ندارند و همین باعث نزول آثار هنری آن‌ها می‌شود. درواقع حالت پویایی در این هنرمندان وجود ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: اگر هنرمندان می‌خواهند آثار فاخر و تأثیرگذاری خلق کنند باید پشتوانه فکری عمیقی داشته باشند. یک عکس، یک فیلم سینمایی و یک صحنه می‌تواند تأثیرگذار باشد، تحول بزرگی ایجاد کند و همواره در ذهن باقی بماند؛ بدون شک این امر با اندیشه و فکر محقق می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز