خبرگزاری کار ایران

در راستای محرومیت زدایی از شیراز امضا شد؛

امضای تفاهم نامه چندجانبه شهرداری و شورای شهر شیراز

امضای تفاهم نامه چندجانبه شهرداری و  شورای شهر شیراز
کد خبر : ۱۳۲۳۵۶۳

تفاهم نامه چندجانبه شورای شهر و شهرداری شیراز در راستای هم افزایی در راستای محرومیت زدایی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مختلف اجرایی، در شورای شهر شیراز امضا شد.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای شهر شیراز در این نشست با اشاره به همبستگی دستگاه‌ها در نهضت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: این اقدام گامی بلند در راستای خدمت به این بخش از جامعه است.

مهدی طاهری با اشاره به اینکه در راستای محرومیت زدایی سایر دستگاه‌ها گام‌هایی خوبی برداشته اند، بیان کرد: اما با امضا این تفاهم نامه امید داریم که با هم افزایی دستگاه‌های حاضر شاهد تحولی خوب در محرومیت زدایی در این حوزه  در شهر شیراز باشیم. 

طاهری با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه هر دستگاه در حیطه فعالیت خود در زمینه توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار کمک می کند ، یادآور شد: این اقدام گام مثبتی است و اصل این تفکر و گردهمایی مبارک و خوب است.

وی ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی که میان مدیران دستگاه‌های مرتبط به وجود آمده است برای دستیابی به یک هدف والا کنار هم قرار بگیرند و  به ثمر نشیند.

طاهری افزود: امید است همه چیز دست به دست هم دهد تا روز به روز وضعیت جامعه زنان بهتر شود و همه برای تحقق این تفاهم نامه کمک کنند.

رفع محرومیت نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها است

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز تاکید کرد: رفع محرومیت نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها است.

سیده مریم حسینی با بیان اینکه جهت محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به همبستگی بیشتر و بهتر تمامی دستگاه ها با یکدیگر هستیم، بیان کرد: با این همبستگی و با عزمی راسخ می توانیم در مسیر توانمند سازی محرومین بویژه زنان سرپرست خانوار قدم بر داریم تا نتایج و نشانه های مثبت این همبستگی را در جامعه ببینیم. 

به گفته حسینی توانمند سازی در واقع عملکردی اجتماعی است که باعث مشارکت اجتماعی می شود و نتیجه همکاری و مشارکت اجتماعی در راستای محرومیت زدایی موجب ایجاد عدالت و مساوات اجتماعی می شود.

وی گفت: زمانی که زنان سرپرست خانوار از لحاظ وضعیت معیشتی به توانمندی برسند موجب ارتقای سلامت جامعه خواهد شد‌.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز مهمترین وظیفه دستگاه‌ها را حرکت در راستای توانمندسازی شهروندان بویژه اقشار کم برخوردار دانست و بیان کرد: معتقدیم که توانمندسازی شهروندان موجب می شود تا آنان نسبت به جامعه نگرش و بصیرتی عمیق تر داشته باشند.

حسینی با اشاره به این اینکه توانمند سازی اقشارکم برخوردار، آنان را به سرمایه اجتماعی تبدیل می کند، خاطرنشان کرد: خانواده های کم برخوردار و زنان سرپرست خانوار، از گروه های مورد هدف ما در راستای توانمندسازی هستند که با توانمند شدن آنان، ارزش خانواده ها نیز حفظ خواهد شد.

وی افزود:  کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و محرومیت زدایی به صورت کاملا هدفمند با کمک همکاری دیگر دستگاه‌‌ها نسبت به حمایت اجتماعی از خانواده های کم برخوردار اقدامات جدی تری انجام می دهد تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

حسینی با اشاره به اینکه در فرآیند توانمندسازی تاکید بر فقر زدایی با هدف انسان محوری است، خاطرنشان کرد: در این میان نیاز به برنامه های انسان محورانه احساس می شود.

به گفته: رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در برنامه توانمندسازی به اقشار ضعیف تر جامعه و حاشیه نشین و خانواده های کم برخوردار به عنوان سرمایه اجتماعی نگاه می شود و به همین منظور جامعه محوری را نسبت به پروژه محوری ترجیح می دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه در پروسه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کنار انجام کارهای سخت افزاری باید نسبت به رعایت مسایل اجتماعی و اخلاقی نیز توجه توجه ویژه داشته باشیم، یادآور شد  راه اندازی کارگاه های اشتغالزایی در محلات کم برخوردار، از مهم ترین اقدامات ما برای ارتقای زندگی زنان سرپرست خانوار بوده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز