خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری لرستان:

برنامه اجرایی احیای تالاب های استان تسریع شود

برنامه اجرایی احیای تالاب های استان تسریع شود
کد خبر : ۱۳۲۱۹۸۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت، تالاب‌ها گنجینه های ارزشمند محیط زیست هستند و احیای آنها در استان از ضروریات است.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست لرستان با موضوع تالاب‌های پلدختر و بروجرد، اظهار داشت: تالاب‌ها گنجینه‌های ارزشمند محیط زیست هستند و احیای آنها در استان از ضروریات است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع مجدداً طرح‌ها می‌بایست برای اعضا برای مطالعه و اظهار نظر مجدد ارسال و با حضور همه مدیران مرتبط و حداکثر ظرف دوهفته آینده جلسه اختصاصی تشکیل و طرح‌ها با حضور مشاور طرح به طور کامل بررسی و سپس در کارگروه مطرح شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان؛ برنامه احیای تالاب‌ها توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان را پس از سال‌ها بلاتکلیفی و تخریب و تصرف این گنجینه‌های ارزشمند قابل تقدیر دانست و خواستار تسریع در این روند با در نظر گرفتن انتفاع جوامع محلی شد.

در ابتدای این جلسه سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان احیای تالاب‌های استان اظهار داشت : متأسفانه اکثر تالاب‌های استان در دهه شصت و هفتاد در اثر زهکشی های انجام شده تخلیه و به اراضی کشاورزی تبدیل شده‌اند. 

سالاروند اظهار داشت: حق‌آبه تالاب‌ها در بالادست با مدیریت غیر صحیح آب در بخش کشاورزی باعث شده که احیای تالاب‌ها با مشکل مواجه شود، بنابراین محیط زیست با تهیه طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌های پلدختر و بیشه دالان بروجرد قصد دارد که با مشارکت همه ذینفعان بویژه جوامع بومی و محلی نسبت به احیاء این تالاب‌ها که دارای ظرفیت‌های متنوع اکولوژیکی، اقتصادی، گردشگری و محیطزیستی هستند، اقدام کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز