خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تاکید کرد؛

آستارا به عنوان یکی از هاب های توسعه تجاری مطرح است

آستارا به عنوان یکی از هاب های توسعه تجاری مطرح است
کد خبر : ۱۳۱۳۱۲۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: آستارا به عنوان یکی از هاب های توسعه تجارت مطرح است.

به گزارش ایلنا از آستارا، شراره کاوسی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آستارا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: دولت سیزدهم از زمان شروع به فعالیت رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف گذاری کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برای تحقق رشد ۸ درصدی اشتغال کشور، گیلان باید بتواند اقتصاد خود را ۷.۹ درصد رشد دهد، ادامه داد: بر همین اساس وظیفه‌ای بر دوش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها قرار گرفت تا سهم شهرستان‌ها از این تولید ثروت و رشد اقتصادی تعیین شود.

کاوسی زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، گاز و راه را پیش نیاز پیشرفت عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت و تولید ثروت در هر منطقه‌ای باید سرمایه گذاری، اشتغال و بهره وری افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از تدوین سند رشد اقتصادی آستارا خبر داد و گفت: این سند در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان و با همکاری مدیران شهرستانی تدوین شده که نیازمند همراهی بیشتر در ادامه این مسیر است تا سندی جامع و کامل برای تولید ثروت در این شهرستان فراهم شود.

کاوسی یکی از راه‌های افزایش رشد ۹.۶ درصدی اقتصاد آستارا را خاتمه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام مرتبط با بخش تولید در این شهرستان دانست و گفت: در این راستا پروژه‌های اولویت دار شهرستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان احصا شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که منجر به ارتقای بهره وری می‌شود برخی از آنها به حوزه کشاورزی و صنعت مربوط می‌شود، ادامه داد: در همین راستا از فرمانداری‌ها خواسته شد تا پروژه‌های منجر به ارتقای بهره وری را معرفی کنند.

کاوسی ادامه داد: زمینه بعدی پروژه‌های خرد است که ممکن است کلان نباشد اما می‌تواند توسط جامعه محلی شکل بگیرد و باعث افزایش تولید ثروت نقاط اطراف هم بشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به نقش ویژه آستارا در بحث آمایش استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آستارا به عنوان یکی از هاب های توسعه تجارت مطرح شده است می‌توان در بحث توسعه بازار، در شهرستان‌های آستارا، انزلی، تالش و رشت محصولات تولید داخل یا محصولات تولیدی که از نواحی همجوار می‌توانیم به این نقاط بیاوریم را با ایجاد ارزش افزوده‌ای در آنها صادر کنیم، از این رو یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آستارا می‌تواند بحث توسعه بازار باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به مزیت‌های جغرافیایی و طبیعی موجود در آستارا این شهرستان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و انتظار می‌رود پروژه‌هایی که معرفی می‌کند چشمگیر تر باشد.

کاوسی با اشاره به اینکه امسال سهم دستگاهی مانند بهزیستی آستارا از محل تبصره ۱۶ بودجه ۱۱ میلیارد تومان بوده است، افزود: این مبلغ برای پرداخت وام‌های خوداشتغالی اختصاص یافته اما پرداخت تسهیلات تقاضا محور بوده و بدون سمت و سوی خاصی برای کمک به موتور محرک پیشرفت شهرستان انجام شده است که با تدوین برنامه مورد نظر همه این فعالیت‌ها هدفمند خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا در جریان دور نخست سفر رئیس جمهور نیز مصوبات قابل توجهی در مقایسه با سایر شهرستان‌ها داشته است گفت: بسیاری از این مصوبات در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ابلاغیه داشتند.

وی ادامه داد: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آستارا، تکمیل بزرگراه آستارا-تالش که ۱۰ میلیارد امسال و ۲۰ میلیارد سال گذشته تخصیص داشته، تکمیل چهار سد، ساماندهی رودخانه مرزی آستارا چای ۲ میلیارد سال قبل و ۳ میلیارد امسال داشته است، تکمیل استخر ورزشی آستارا، احداث و تکمیل ایستگاه پر قدرت تلویزیونی در مرز آستارا، تکمیل استادیوم آستارا که ۵ میلیارد سال قبل و ۲ میلیارد امسال اختصاص یافته و بخشی از آن افتتاح‌ها و مصوبات بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز