خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

9 هکتار از حریم رودخانه‌ها در قزوین آزادسازی شد

9 هکتار از حریم رودخانه‌ها در قزوین آزادسازی شد
کد خبر : ۱۲۹۴۳۸۲

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: رفع تصرف از ۹.۴ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از تعرضات اشخاص از اقدامات مهم دستگاه قضا در راستای صیانت از حقوق عامه است.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در تشریح اقدامات دادگستری کل استان قزوین در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در ۶ ماهه نخست سال‌ جاری، گفت: در سال جاری بیش از 178 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش ۵۲ میلیارد تومان  ازاد سازی شده و ۷۲ بنا و مستحدثات غیرمجاز در استان قلع وقمع شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه بستر و حریم قانونی رودخانه‌های استان در گذشته به دلیل سهل انگاری‌های صورت گرفته و ضعف نظارت‌ها مورد تصرف قرار گرفته بود، افزود: در حال حاضر موضوع آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین بر اساس اقدامات انجام شده از تغییر کاربری ۵۷۶ مورد در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) در استان جلوگیری شد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری کل استان برشمرد و تاکید کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: پلمب و مسلوب‌المنفعه شدن تعداد ۶۷ حلقه چاه غیرمجاز از سایر اقدامات دادگستری کل استان قزوین در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال‌جاری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان به هیچ عنوان اجازه دست اندازی افراد سودجو به منابع ملی و طبیعی را نخواهد داد و با متصرفان قاطعانه برخورد خواهد کرد و اقدامات در راستای آزاد سازی اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم و بستر رودخانه ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز