خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان:

قزوین رتبه سوم تولید ماهی زینتی در کشور را دارد

 قزوین رتبه سوم تولید ماهی زینتی در کشور را دارد
کد خبر : ۱۲۸۹۴۵۷

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از 19 میلیون و 800 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان خبر داد و گفت: قزوین با 93 واحد تولیدی در این خصوص پس از گیلان و اصفهان رتبه سوم در تولید ماهی زینتی را درکشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود قبادی با اعلام این خبر تصریح کرد: هم اکنون یک هزار 760 نفر در سطح استان در زمینه تولید ماهیان زینتی در استان فعالیت دارند که از این تعداد 660 نفر به صورت مستقیم و باقی آن‌ها به شکل غیرمستقیم در این شغل مشغول به فعالیت هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: استان قزوین رتبه 3 تولید ماهیان زینتی در سطح کشور را به خود اختصاص داده و درسال گذشته بیش از 33 میلیون و 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی دراستان قزوین به تولید رسیده است.

قبادی با بیان اینکه استان قزوین بعد از استان‌های گیلان و اصفهان رتبه سوم از نظر تعداد ماهی زینتی تولید شده را دارد.

این مسئول همچنین بیان کرد: قزوین بزرگترین تولیدکننده ماهیان زینتی در فضای سربسته کارگاهی است و سالانه بیش از سه میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از این استان به صورت مستقیم یا با واسطه به خارج از کشور صادرات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقاصد اصلی صادرات ماهیان زینتی کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه، افغانستان، گرجستان، دبی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس است، اظهار کرد: صادرات به کشورهای اروپایی نیز به صورت صادرات ثانویه از مقاصد اولیه نیز صورت می‌گیرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، گفت: بزرگترین واحد مسقف تولید و تکثیر ماهیان زینتی ایران و خاورمیانه در استان قزوین در حال احداث بوده و ظرفیت تولید آن 30 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی است و از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرک صنعتی لیا در حال ساخت است.

قبادی با بیان اینکه  فاز اول این طرح با ظرفیت تولید 10میلیون قطعه به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: با راه‌اندازی دو فاز دیگر این مجموعه و بهره‌برداری سایر واحدهای در حال احداث،  قطعا استان قزوین به قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی کشور و منطقه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز