عضو شورای شهر کرج:
سازمان عمران شهرداری کرج از لاک محافظه کاری خارج شود/لزوم ارتقای فوری فنی و مهندسی در پروژه های عمرانی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: تغییر ماهیت ساختاری برخی از سازمان های وابسته به شهرداری کرج باعث پویایی، پیشرفت و استقلال درتامین و مدیریت منابع مالی میشود.
به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی در بیست و سومین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل که با حضور اعضای کمیسیون، معاون فنی - عمرانی و روسای سازمانهای قطار شهری، عمران و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری برگزار و اساسنامه و ساختار سه سازمان فوق به بحث گذاشته شد اظهار داشت: این موضوع که ساختار سازمان ها در نیمه دهه ۹۰ از ماده ۸۴ به ۵۴ تغییر و شخصیت مستقل حقوقی آنها حذف شده بود مورد بررسی قرار گرفت و با اخذ نظرات اعضای کمیسیون و همچنین روسای سه سازمان مقرر شد مستند به ماده ۸۴ تغییر ماهیت و یا ازطریق ماده۵۴ همراه با تفویض اختیار تغییر ماهیت صورت گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص تفکیک سازمان عمران و باز آفرینی تاکید کرد و گفت: این در حالیست که بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده نیز باید از دل سازمان عمران و باز آفرینی خارج شود تا این شهرداری برای کارهای روی زمین مانده خود اقداماتی انجام دهد ماهیت سازمان عمران و بازآفرینی در حال حاضر یک کار سخت(عمرانی) در کنار یک کار نرم (بازآفرینی) اجتماعی،فرهنگی است و از لحاظ ساختاری و اساسنامه باید تفکیک شود
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در بررسی عملکرد بودجه سازمان عمران و بازآفرینی ضمن تاکید بر اینکه این سازمان باید از لاک محافظه کاری خارج شود و از اجرای پروژه های جدول و آسفالت و کانال، قدم را فراتر بگذارد گفت: سازمان عمران باید با ارتقای فوری سطح فنی و مهندسی خود به عنوان متولی و مجری زیرساخت ها و پروژه های بزرگ شهر، خود را وارد میدان رقابت کندو در اجرای تقاطعات غیر همسطح، ابنیه ها و نمادها و همچنین فراخوان و اجرای طرح های بازسازی بافت فرسوده جزء پروژهایی است که قطعا از اواخر سال به بعد باید یکی از متولیان آن باشد.