خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیستمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی در همدان برگزار شد

بیستمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی در همدان برگزار شد
کد خبر : ۱۲۸۳۵۳۹

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: بیستمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی با حضور 89 شرکت کننده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای مریانج همدان برگزار شد.

وهب مختاران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی همه ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با حضور نخبگان و استعدادهای برتر برگزار می شود.

مختاران با اشاره به اینکه رقابت های ملی مهارت زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه های اقتصادی است خاطرنشان کرد: برگزاری این رقابت ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان می شود.

وی اظهار داشت: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در مرحله شهرستانی تعداد 1050نفر شرکت داشتند ودر مرحله استانی  89 نفر در 26 رشته در حال رقابت هستند.

مختاران ادامه داد: حداکثر سن برای حضور در این مسابقات 21 سال است وافرود:یک سوم شرکت کنندگان خانم هستند که یک دختر 12 ساله در رشته خیاطی کوچکترین شرکت کننده در این رقابتها می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: نفرات اول به مسابقات کشور اعزام شده و در صورت موفقیت برای مسابقات جهانی انتخاب می شوند.

وی در پایان اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز