خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

برخی جرایم در قزوین در حال افزایش است

برخی جرایم در قزوین در حال افزایش است
کد خبر : ۱۲۷۷۱۸۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تکثّر برخی جرائم در استان در حال افزایش است و این به بدین معنا است که در برخی از حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم به درستی عمل نشده و در همین راستا تدوین یک برنامه عملیاتی در حوزه پیشگیری بخصوص کاهش جرم سرقت یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در نشست‌های پیشین مصوبات خوبی به تصویب رسید، اما از حیث هماهنگی ضعف‌هایی وجود دارد و همین موضوع باعث اجرایی نشدن مصوبات می‌شود که جای گلایه دارد.  

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: مقرر شد ستاد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در تمامی شهرستان‌ها تشکیل شود، اما صرفاً در یک شهرستان تشکیل و عملیاتی شد و قطعاً مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: دستگاه قضایی تشکیل پرونده برای مدیران را برای خود افتخار نمی‌داند و رویکرد ما پیشگیری است و نه تعقیب؛ اما در برخی موارد و در راستای پیشگیری از وثوع جرم و اثرگذاری اقدامات ناگزیر به استفاده از رویکردهای برخودی هستیم.

وی تاکید کرد: بدون شک نشستن در اتاق‌های دربسته و عدم پیگیری میدانی مسائل، گره گشای مشکلات نخواهد بود و اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری موفق باشیم، باید اقدامات به صورت میدانی و عملیاتی پیگیری شود.

رجبی اظهار کرد: باید در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های تولیدی راه اندازی شود، اما علی‌رغم هماهنگی‌ها و پیگیری‌های دستگاه قضایی، تاکنون با بهانه تراشی‌های بی اساس هیچ اقدامی صورت نگرفته است، باید دستگاه‌های متولی پای کار بیایند، تا این اقدام صورت در استان عملیاتی شود.

وی بیان کرد: بدون شک حضور گشت‌های محله محور رضویون در کاهش جرائم بخصوص سرقت بسیار موثرخواهد بود و باید این گشت‌ها با جدیت و حمایت تمامی دستگاه‌ها ونهادها فعال شود، زیرا در گذشته اقدامات آن‌ها نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز