خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسکن کارگران استان:

بیش از شش هزار کارگر قزوینی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

بیش از شش هزار کارگر قزوینی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند
کد خبر : ۱۲۷۶۷۵۳

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن کارگران قزوین گفت: برای اقدام ملی مسکن که بعدا به نهضت ملی مسکن تغییر پیدا کرد 6 هزار و 300 نفر در چند مرحله ثبت نام کردند که در مرحله اول اطلاعات 3 هزار و 200 نفر به تهران ارسال و 2 هزار و 800 نفر تایید شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میکائیل کاکاوند در جلسه روز شنبه هیأت رئیسه اتاق تعاون قزوین که در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: برای مسکن کارگران یک پروژه 672 واحدی تخصیص داده شد، بنا بود کارگزاری این پروژه به اتاق تعاون استان واگذار شود اما سازمان مسکن با سماجت به نظام مهندسی واگذار کرد و در آنجا هم سلیقه‌ای عمل شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسکن کارگران استان قزوین ادامه داد: با آدرس غلط دادن به افرادی که برای تحویل مدارک و تعهد مراجعه کرده بودند تعدادی انصراف داده و 300 نفر باقی ماندند، همچنین تعدادی هم به دلیل هزینه‌ها در صدد فروش و انصراف هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان قزوین هم در این جلسه گفت: ناظران نظام مهندسی ساختمان به‌رغم اینکه مطالبات زیادی دارند اثرگذاری لازم و حضور به موقع در پروژه را ندارند و از بین ناظران، کمترین حضور را دارند.

داود آقاجانی ادامه داد: ناظران در ابتدا در کنترل نقشه‌ها و آئین نامه‌ها نظارت لازم را ندارند و همین باعث می‌شود در مرحله‌های بعد با مشکلاتی مانند آتش نشانی مواجه شویم و در نتیجه هزینه مضاعف تحمیل شود.

بازرس اتاق تعاون قزوین عنوان کرد: انتظار ما این است که در ساختمان‌های با مساحت بالا زمان نظارت افزایش پیدا کند؛ همچنین یکی از مطالبات ما وام 300 میلیونی است که در صورت اختصاص می‌تواند این پروژه را پیش برد. 

ضرورت کیفی سازی تعاونی‌ها

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی حمل و نقل بار سبک قزوین هم در این جلسه گفت: وجود تعاونی‌های کاغذی و صوری ما را اذیت می‌کند؛ البته تعاونی‌ها در بخش حمل و نقل دو دسته‌اند یا بسیار قوی و یا کاغذی هستند.

سید رضا محمدی ادامه داد: کیفی سازی و گرید بندی تعاونی‌ها دارای اهمیت است، همچنین باتوجه به اینکه امروزه روش‌های سنتی باید تغییر کند در راستای به روز رسانی اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه مشکلات تعاونی‌های مختلف استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز