خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم تحقیقات وفناوری انجام شد؛

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون
کد خبر : ۱۲۷۱۱۳۶

در چهارمین روز از هفته دولت و طی سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همراه با استاندار فارس به شهرستان کازرون پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری کازرون پس ازگذشت 27 سال مورد بهره برداری قرارگرفت.

به گزارش ایلنا، زلفی گل با اشاره به آثار و پیامدهای مثبت اجرای این طرح در حوزه تأمین آب صنعت و حفظ محیط زیست، گفت:‌ در حال حاضر با جلوگیری از هدر رفت آب فاضلاب  از این آب برای پیشرفت در صنایع، تولید و فضای سبز استفاده می‌شود و در بسیاری از کشورهای دنیا افزون بر بهره‌گیری از آب، از لجن و ضایعاتی هم که پس از تصفیه آب باقی می‌ماند استفاده می‌کنند.

وزیر علوم تحفیفات وفناوری  افزود: امیدواریم این پروژه که با گستردگی قابل توجه و اثربخشی اتفاق افتاده است منشأ خیرو برکت در شهرستان کازرون باشد؛ افتتاح این نشان می‌دهد که هرجا به سراغ علم برویم و علم را با عقل عجین کنیم منشأ خیرو برکت خواهد بود.

 مدیر عامل شرکت آبفا فارس، با بیان اینکه یکی از وعده‌های دولت مردمی سیزدهم با افتتاح این پروژه بزرگ محقق شد، عنوان کرد: یکی از مشکلات و مطالبات اصلی مردم کازرون اجرایی شدن این پروژه بود و امروز برای تمام مردم شهرستان کازرون که به شبکه داخلی متصل باشند امکان متصل شدن به شبکه فاضلاب فراهم خواهد شد.

علی جان صادق‌پور با اشاره به اینکه این پروژه یک طرح زیست محیطی است، افزود: در جهت استفاده از پساب این شبکه در راستای اشتغالزایی و کاهش مصرف آب شرب در کشاورزی مقدمات آن فراهم شده است و کلیه پساب این شبکه در اختیار صنعت قرار خواهد گرفت.

وی این طرح را شامل ۲۳۰ کیلومتر خط جمع آوری و ۵۹ کیلومتر خطوط انتقال دانست و گفت: تاکنون ۳۷۰۵ فقره انشعاب فاضلاب به این سیستم متصل شده است.

صادق‌پو با بیان این که  این شبکه قرار است که خدمات جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب را به ۱۰۳ هزار شهروند کازرونی ارائه دهد اذعان کرد: تصفیه خانه ی فاضلاب شهر کازرون نیز در دو مدول هر یک با  ظرفیت تصفیه ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز با به کارگیری فرآیند تصفیه DPMC، در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی شده که بخش سویل و الکترومکانیکال مدول اول آن همراه  با شبکه جمع آوری و خطوط انتقال با صرف اعتباری به ارزش ۳۲۲۰ میلیارد ریال اجرا و کامل شده است.

استاندار فارس در سخنانی با بیان اینکه در استان فارس تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مسائل مربوط به آب را به شکل مطلوب مدیریت کنیم، اظهار کرد: این استان در ۱۰ سال گذشته، دچار خشکسالی بوده است و بر این باور هستیم که حل مشکل بحران آب و کاستن از آثار و پیامدهای خشکسالی بدون استفاده از علم، فناوری و تحقیقات حل نخواهد شد.

ایمانیه افزود: اگر قرار است کاری با هزینه کم و با دستاورد بلند اتفاق بیفتد راهی جز بهره‌گیری از علم، دانش، فناوری و تحقیقات وجود ندارد.

در ادامه وزیر علوم تحقیقات فناوری به کازرون، مدرسه خیرساز «حضرت فاطمه زهرا (س)»  در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۴۷ متر مربع و زیر بنای یک هزار و ۲۳۰ مترواعتباری بالغ بر 76 میایارد ریال  افتتاح و ودو پروژه صنعتی ساخت کابل مسی وکارگاه تعمیرات ومونتاژ خودروهای دیزلی نیز  در کازرون کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز