خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

ارتکاب آسان جرم در فضای مجازی جای نگرانی دارد

ارتکاب آسان جرم در فضای مجازی جای نگرانی دارد
کد خبر : ۱۲۷۰۲۵۱

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تمامی جرائم فضای حقیقی در فضای مجازی واقع می‌شود و نسبت به آن‌ها کنترلی نیست و مجرمان در امنیت کامل به اعمال مجرمانه خود مشغول هستند و واقعاً این عدم نظارت بر فضای مجازی جای گلایه و تاسف دارد.

به گزارش تیتر قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در اولین نشست شورای فضای مجازی که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: همه بر اهمیت فضای مجازی در زندگی امروز آگاهی لازم را داشته و واقف هستند، اما نبود چارچوب و قوانین و مقررات صحیح در این حوزه، فرصت‌های فضای مجازی را به تهدید جدی تبدیل کرده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند، امروزه بیشترین آسیب‌های اجتماعی نشات گرفته از فضای بی در و پیکر مجازی است و به واقع زنگ خطر این فضای افسار گسیخته به صدا درآمده است.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: امروزه ارتکاب جرم در فضای مجازی بسیار آسان‌تر از فضای حقیقی است و متاسفانه تبعات اجتماعی جرائم فضای مجازی به خاطر بدون مرز بودن، گستره وسیع‌تری را تحت الشعاع قرار می‌دهد و آسیب‌های آن برای جامعه جبران ناپذیرتر است.

وی یادآور شد: تاکنون بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی برای فضای مجازی تهیه و تدوین شده است، اما در عمل شاهد اقدامی اثرگذار نیستیم و همچنان این فضا به صورت یله و رها فعال است.

وی اادامه داد: در استان برخی اقدامات در دستور کار قرار دارد و تلاشمان بر این است که آسیب‌های فضایی مجازی در استان به حداقل برسد، اما بدون اقدام کلان شاید اقدامات ما نیز اثرگذاری لازم را نداشته باشد؛ با این حال ما از هیچ کوششی در این شورا دریغ نخواهیم‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها روزانه 250 میلیون محتوا در فضای مجازی منتشر می‌شود، که از این میزان 5 درصد و به عبارتی حدود 13 میلیون محتوای مجرمانه به صورت روزانه تولید می‌شود و این سوال مطرح است که آیا با توجه به این میزان کنترل روی این محتوای مجرمانه وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز