مدیر کل دفتر بازرسی استانداری گلستان:
ورود جدی دفتر بازرسی استانداری در زمینه پیشگیری از فساد
مدیر کل دفتر بازرسی استانداری گلستان گفت: دفتر بازرسی استانداری در زمینه پیشگیری از فساد نیز از جمله در حوزههای آرد و نان، پیگیری موضوع خاموشی معابر و محورها و آببندانهای غیرمجاز ورود جدی داشته است.
به گزارش ایلنای گلستان، هانی محمدی اظهار کرد: از همه مدیران کل یک برنامه عملیاتی خواسته شد که ارزیابی آنها طبق دستور استاندار در دو بازه زمانی ۶ ماهه در طول سال انجام میشود و این ارزیابی براساس همان برنامه عملیاتی و سیاستهای ابلاغی استاندار انجام میشود. ارزیابی ۶ ماهه اول امسال مدیران کل در قالب ۱۰ شاخص تعیینشده از نیمه اول شهریورماه آغاز میشود.
وی بیان کرد: برای فرمانداران و مدیران ستادی نیز تکالیفی پیش بینی شده که شاخصهای موردنظر به همه فرمانداریها ابلاغ شده که ارزیابی ۶ ماهه اول از نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد.
محمدی گفت: این دفتر مرجع حل اختلاف بین دستگاههای اجرایی است. همچنین در زمینه امور حقوقی نیز متولی پاسخگویی به دستگاه قضایی در صورت شکایت از استانداری، خواهد بود.
وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول فعالیت استاندار، ۶۴ کارگروه برگزار شد که قرار شد مصوبات این کارگروهها در سایت استانداری بارگذاری شود.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان در قالب سامد و میزهای خدمت حضوری ۴۵ هزار نامه با موضوعات کمک مالی، تقاضای وام، وامهای خود اشتغالی و تقاضای اشتغال بوده است.
وی تصریح کرد: ۵ هزار نفر شرایط لازم برای دریافت کمکهای مالی بلاعوض را داشتند که در مرحله اول ۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد و ۱۱ هزار نفر متقاضی وام قرضالحسنه بودند که در مجموع ۷۵ میلیارد تومان برای آن اعتبار درنظر گرفته شد که از این تعداد، تاکنون به ۳ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.
محمد یادآور شد: ۳۵۹۵ نفر نیز برای دریافت وامهای خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید ارجاع شده است که تاکنون ۹ میلیارد تومان پرداخت شد وهمچنین از آذرماه پارسال تاکنون ۷۹ مدیرکل در مرکز سامد حضور پیدا کردند و ۸۱۹ نفر خدمت گرفتند.