رئیس شورای شهر زرآباد خواستار شد؛
ضرورت لایروبی رودخانه زرآباد در اسرع وقت
رئیس شورای شهر زرآباد در استان سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به خسارت های همیشگی بارندگی در زرآباد و هشدارهای متعدد هواشناسی برای وقوع سیلاب در جنوب این استان، نیاز است که اداره هلال احمر یک شعبه در زرآباد ایجاد کند.
شهرستان زرآباد یکی از شهرستان هایی است که همواره در معرض سیل قرار دارد ، زیرساخت های لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی و سیلاب در این شهرستان ایجاد نشده و این مشکل در کل جنوب استان وجود دارد و مردم با کمترین بارندگی دچار مشکل می شوند و خانه هایشان را آب برمیدارد.
رودخانه زرآباد باید لایروبی شود
رئیس شورای شهر زرآباد در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: جلسه مدیریت بحران برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب های پیش بینی شده در اثر بارندگی در جنوب استان، تشکیل شده و مهمترین موضوع برای جلوگیری از خسارات سیل و بارندگیها لایروبی رودخانه زرآباد در سریع ترین زمان ممکن است.
یونس نهنگی گفت: رودخانه زرآباد به دلیل گل و لای و رسوبات زیاد، با زمین هم سطح شده و تا آب بالا میگیرد هم به باغات و مزارع کشاورزان و باغداران خسارت وارد می شود و هم آب وارد منازل ساکنان زرآباد می شود.
نهنگی عنوان کرد: اگر مسیر رودخانه لایروبی شود و دایک حفاظتی ایجاد شود احتمال ایجاد گودال کاهش مییابد و تبعات کمتری دارد .
وی گفت: مسئولان آمدند و قول دادند که لایروبی رودخانه انجام می شود اما تاکنون اتفاقی نیفتاده و مدام می گویند اعتبارات زیادی می خواهد به تازگی و با توجه به هشدار های هواشناسی تمامی دستگاه ها در زرآباد در حالت آماده باش قرار دارند که به نظر می رسد باید رسیدگیها زودتر انجام شود.
وی افزود: با توجه به خسارت بارندگی ها در زرآباد و استعداد آب گرفتگی و سیلاب در این نقطه از استان، وجود یک شعبه هلال احمر در زرآباد لازم است چرا که بیشترین فاصله را با مراکز شهرهای اطراف داریم و بیشترین فاصله تا مرکز کشور را داریم.
معاون امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان هم در این باره به خبرنگار ما گفت: در برخی از شهرستان ها ما شعبه هلال احمر نداریم. با توجه به اینکه بعضی از شهرستان ها جدید تاسیس شده اند ، شهرهایی مانند گلشن، زرآباد، دشتیاری و چند شهرستان دیگر هم تازه تاسیس هستند.
کیخاسالار عنوان کرد: برای اینکه بخواهیم شعبه جدیدی از هلال احمر را در شهرستان های نامبرده و یا هر نقطه دیگر استان داشته باشیم باید اعتبارات و دستورات لازم آن را از مرکز اتخاذ کنیم. برای مثال مجوز تاسیس، ساختمان لازم،امکانات، ردیف استخدامی و ... همه از مراحلی است که برای ایجاد یک شعبه جدید از هلال احمر در هر شهرستان باید طی شود.
معاون امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: پیگیری های لازم برای ایجاد شعبه هلال احمر در شهرستان های تازه تاسیس و اولویت دار و واجد شرایط در حال انجام است. کما اینکه قبل از اینکه تازه تاسیس ها به عنوان شهرستان مستقل شوند از طریق شهرستان های هم جوار خدمات امدادی برایشان انجام می شود و همچنان هم ادامه دارد.
وی در ادامه گفت: برای مثال شهرستان زرآباد که قبلا از نظر تصمیمات سیاسی زیر مجموعه کنارک بوده و در شهرستان کنارک جمعیت هلال احمر داشتیم زرآباد را هم پوشش می داده و در حال حاضر هم این کمک رسانی ها و امداد و نجات ادامه دارد و فرقی برای جمعیت هلال احمر ندارد و ما هیچ کاری را بر زمین نگذاشته ایم.