خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح بازار ارومیه

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح بازار ارومیه
کد خبر : ۱۲۲۸۲۴۴

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در سطح بازار ارومیه جمع آوری می‌شود.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق و شناسایی کالاهای تقلبی بی کیفیت و غیر استاندارد از سطح عرضه که در اولویت کاری وزارت صمت قرار دارد لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو از سطح بازار ارومیه جمع آوری می شود.

مرندی افزود: ایجاد فرصتهای شغلی جدید در بخش تولید و دسترسی مصرف‌کنندگان به کالاهای اصل از جمله نتایج مثبت اقتصادی طرح مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است و اجرای تمامی اقدامات در نظر گرفته به صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش شده و به صورت مرحله به مرحله با متناسب سازی اقتضایی طرح به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: طرح جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان  در ابتدا با دو قلم کالای باتری و کمک فنر عملیاتی می‌شود.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صمت آذربایجان غربی تاکید کرد: تولید کنندگان, عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی خودرو باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و برای کالاها و تولیدات خود کد رهگیری دریافت کنند.

مرندی افزود: اگر تولید کنندگان و توزیع کنندگان برای کالاهای خود کد رهگیری دریافت نکرده و ورود و خروج کالاهای مورد معامله خود را  در سامانه جامع تجارت ثبت نکنند کالاها تقلبی و قاچاق محسوب شده و از سطح بازار جمع آوری خواهند شد.

مرندی افزود: در اجرای این طرح فقط موضوع قاچاق مطرح نیست بلکه تمامی لوازم یدکی خودرو که در سطح عرضه وجود دارد از لحاظ تقلبی بودن هم بررسی می‌شود و چنانچه تقلبی بودن کالا برای بازرسین سازمان صمت استان محرز شود از سطح عرضه جمع آوری و با متصدیان واحد صنفی برابر قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برخورد با کالا‌هایی که اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد برای ما به شکل مضاعف اهمیت دارد که لوازم یدکی خودرو نیز جزو این موضوع است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز