خبرگزاری کار ایران

آزاد سازی بیش از 7 هکتار از اراضی دولتی در لاهیجان

آزاد سازی بیش از 7 هکتار از اراضی دولتی در لاهیجان
کد خبر : ۱۲۲۴۲۵۹

مدیر منابع آب شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از آزاد سازی و رفع تصرف اراضی بستر تالاب امیر کلایه ، حریم دریا روستای حسن بکنده و حریم رودخانه واقع در روستای لیالستان در شهرستان لاهیجان خبر داد .

به گزارش ایلنا از لاهیجان، محمدجواد علیزاده با اعلام این خبر گفت: در راستای تبصره 4 از ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی(حرایم کانال ها، بستر رودخانه ها و آب‌بندان‌ها و حریم دریا ها) این امور با پیگیری و طرح شکایت و با احکام و دستورات صادره از محاکم قضایی حوزه شهرستان لاهیجان موفق به آزادسازی اراضی دولتی به مساحت 73 هزار و 400 متر مربع شد.

وی تشریح کرد: حسب طرح شکایت امور منابع آب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل علیه شخص حقیقی دایر بر تصرف اراضی بستر تالاب امیرکلایه که مدعی مالکیت اراضی بستر و در حال تغییر کاربری اراضی به شالیزاری بوده که با طرح شکایت و رسیدگی در محاکم قضایی بخش رودبنه لاهیجان منتهی به صدور حکم بر محکومیت به رفع تصرف از اراضی بستر شد و با هماهنگی عوامل انتظامی نسبت به رفع تصرف اراضی به مساحت 72 هزارمتر مربع اقدام شد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: در موردی دیگر، حسب طرح شکایت این امور علیه شخص حقیقی مبنی بر تصرف اراضی ساحلی و احداث آلاچیق واقع در روستای حسن بکنده نیز پس از طی مراحل حقوقی، اراضی ساحلی به مساحت یک هزار متربع رفع تصرف و آزادسازی شد.

علیزاده ضمن قدردانی از همکاری مقامات قضایی و عوامل انتظامی شهرستان لاهیجان، افزود: در طرح شکایتی دیگر از سوی این امور علیه شخص حقیقی مبنی بر تصرف و دیوارگذاری در حریم رودخانه واقع در روستای لیالستان، پس از اخذ دستور از مقام قضایی شهرستان و با هماهنگی عوامل انتظامی، دیوار احداثی تخریب و اراضی حریم رودخانه به مساحت 400 متر مربع رفع تصرف و آزادسازی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز