خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:

نگران حذف و پاکسازی اصلاح طلبان از زیرمجموعه‌های دولت هستیم/ تجاوز اسرائیل و روسیه را همزمان محکوم می‌کنیم/ استقلال به معنای دیوار کشیدن دور کشور نیست

نگران حذف و پاکسازی اصلاح طلبان از زیرمجموعه‌های دولت هستیم/ تجاوز اسرائیل و روسیه را همزمان محکوم می‌کنیم/ استقلال به معنای دیوار کشیدن دور کشور نیست
کد خبر : ۱۲۲۴۱۴۱

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: امیدواریم حاکمیت یکدست برای حفظ پایگاه هواداران خود خوب عمل کرده و وعده‌هایی که دولت محرومان داده‌ عملی شود تا شاهد حفظ پایگاه اجتماعی باشیم، رئیس جمهور از عنوان بانیان وضع موجود استفاده می‌کند و آدرس مشکلات کشور را به آن‌ها ارجاع می‌دهد، این یعنی وضع موجود قابل دفاع نیست، اما نگرانم آدرس بانیان وضع موجود، حذف و پاکسازی اصلاح طلبان از زیرمجموعه‌های دولت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آذر منصوری در نشست صمیمی اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی استان قزوین که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، گفت: ما اصلاح طلبان که در شرایط موجود به لشگر شکست خورده تبدیل شده‌ایم باید به این سوال بپردازیم که آیا امکان غلبه سیاست ورزی اصلاح طلبانه وجود دارد یا اینکه امتناع از اصلاح طلبی بر امکان آن غلبه دارد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: باید هنر ما این باشد که باتوجه به شرایط و تهدیداتی که پیش روی جامعه است امکان سیاست ورزی اصلاح طلبانه را بر امتناع آن غلبه داد و برای رسیدن به این هدف باید تحلیل ما از ایران امروز کامل باشد و ضمن شناخت وضعیت جامعه، تبیینی از اصلاح طلبی و اهداف آن هم داشته باشیم.

وی بیان کرد: وقتی صحبت از اصلاح طلبی است، توسعه همه جانبه و تبدیل افراد به انسان‌های توسعه یافته مدنظر است؛ درواقع ملاک ما انسان است؛ چرا که این انسان است که می‌تواند جامعه توسعه یافته بسازد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ما آزادیخواه بوده و به آزادی افراد در معیارهای مختلف باور داریم، توجه به دموکراسی، فساد ستیزی و باور به دینی که خادم اخلاق است از ویژگی‌های اصلاح طلبی است و چون به ما نقد می‌شود که خودمان هم از رانت استفاده می‌کنیم باید در عمل خلاف این را نشان دهیم.

وی عنوان کرد: ما مدافع حقوق بشر و حقوق شهروندی بوده و جایی که پای حقوق شهروندی در میان است نباید تبصره‌ای را درباره آن قبول کرد و در واقع نباید شهروند درجه دوم داشته باشیم. ما خواستار مبارزه با هرگونه تبعیض هستیم، نیمی از جامعه ما زنان هستند نوع مواجهه اصلاح طلبان با مسایل زنان همه موضوعات را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

منصوری ادامه داد: مطالبات زنان ایران به گونه‌ای است که اگر جریان‌های سیاسی نتوانند مطالبات زنان را در گفتمان و سیاست گذاری جانمایی کنتد نیمی از جمعیت کشور را از دست خواهند دارد، ما هم دولت و هم جامعه را قدرتمند می‌خواهیم و قانونگرا و خشونت پرهیز هستیم.

استقلال به معنای دیوار کشیدن دور کشور نیست

وی بیان کرد: در شرایطی که با گسست‌ها مواجه هستیم کار ما مشکل‌تر است، با خشونت هیچ جریانی نفع نخواهد برد، ما خواستار استقلال هستیم که به معنای دیوار کشیدن دور کشور نیست؛ بلکه به معنای این است که هیچ کشوری نباید در امور سایر کشورها دخالت داشته باشد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: هر متجاوزگری را محکوم می‌کنیم چه اسرائیل باشد و چه روسیه، اینجا هم هیچ تبصره‌ای را قبول نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: اشتراک فهم و تفاهم در تعریف اصلاح طلبی ضرورت دارد، وقتی دیدگاه‌ها و ویژگی‌ها و مواضع اصلاح طلبی مشخص شد باید به این سوال پاسخ داد که تکلیفمان با حکومت و جامعه در شرایط کنونی چیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: بعد از انتخابات۱۴۰۰  و شکل گیری حاکمیت یکدست با نوعی حاکمیت مواجه هستیم که با سال ۸۴ متفاوت است در سال ۸۴ ما رقابت کردیم اما خودمان اشتباه کردیم،  در آن سال هم حاکمیت یکدست بود اما به رغم فروش بالای نفت شاخص‌های اقتصادی افول کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم حاکمیت یکدست برای حفظ پایگاه هواداران خود خوب عمل کرده و وعده‌هایی که دولت محرومان داده‌ عملی شود تا شاهد حفظ پایگاه اجتماعی باشیم، رئیس جمهور از عنوان بانیان وضع موجود استفاده می‌کند و آدرس مشکلات کشور را به آن‌ها ارجاع می‌دهد، این یعنی وضع موجود قابل دفاع نیست، اما نگرانم آدرس بانیان وضع موجود، حذف و پاکسازی اصلاح طلبان از زیرمجموعه‌های دولت باشد.

منصوری افزود: اگر مسئولیت داشتم باتوجه به انبوه مشکلات اجازه رقابت می‌دادم تا بخشی از مشکلات حل شود، اما الان نمی‌دانم حاکمیت یکدست چه نتایجی داشته است و باید دید به چه بهایی مشارکت بخشی از جامعه کنار گذاشته شد ما نمی‌دانیم مابه ازای این یکدستی چه چیزی است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی عنوان کرد: شاهد گسست بین حاکمیت و ملت در جامعه هستیم یکی از مواردی که امنیت ملی را تهدید می‌کند نیروها و قدرت‌های خارجی هستند که باید حواسمان به آن باشد. فقدان مشروعیت سیاسی دومین تهدیدی است که باید مراقب باشیم و بدانیم که انتخابات آزاد به نفع نظام مستقر است.

وی اظهار کرد: چیزی که در شرایط فعلی می‌تواند امکان اصلاح طلبی را بر امتناع آن غلبه دهد دفاع اصلاح طلبان از انتخابات آزاد است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در طول هفت ماه نشان داده شده توان اداره کشور وجود ندارد، به هر ترتیب در راستای یکدست سازی اراده‌ای وجود دارد که بر مبنای آن جامعه هم باید یک دست شود و طرح صیانت از فضای مجازی که فعلا فشار افکار عمومی آن را متوقف کرده یکی از نمادهای آن است، تجربه نشان داده یکدستی ممکن نیست و باید تفاوت‌ها را بپذیریم.

وی بیان کرد: آنچه که در صحنه عینی اتفاق افتاد تهدیدی برای امید و همبستگی اجتماعی بود که عامل پویایی و پایداری هر جامعه‌ای است.

منصوری گفت: در وضعیتی هستیم که شاهد گسست و شکاف بین مسئولان و مردم، دولت و نخبگان و نخبگان و مردم هستیم، در این وضعیت اصلاح طلبان باید در دو مسیر حرکت کنند، اول اینکه تجربه انتخابات ۱۴۰۰ فرصتی است که برای دفاع از انتخابات آزاد باید یکدست باشیم، باید در انتخابات به عنوان اصلاح طلبان کاندیدای خود را داشته باشیم و کسی نباید برای اصلاح طلبان کاندیدا معرفی کند.

وی ادامه داد: سیاست ورزی نباید به شرکت در انتخابات محدود شود، سیاست ورزی اصلاح طلبانه یعنی تلاش برای قدرتمند کردن جامعه ایران و رسیدن به این وضع که مردم برای خود شرایط یکسان ببیند، البته همراهی با مردم هزینه دارد، اما قدرت واقعی بین مردم است و اصلاح طلبان باید تلاش کنند خود را به جامعه نزدیک کنند که به تلاش و انرژی بیشتر نیاز دارد و در مجموع باید به جامعه امید داد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز