خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۷ سال؛

پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در ارومیه هنوز به جایی نرسید/ نارضایتی شهروندان از ترافیک سنگین در منطقه

پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در ارومیه هنوز به جایی نرسید/ نارضایتی شهروندان از  ترافیک سنگین در منطقه
کد خبر : ۱۲۱۷۳۷۱

پس از گذشت ۷ سال از کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی برخوردار است.

به گزارش ایلنا،بیستم مهرماه سال ۹۳ بود که   کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در ارومیه به زمین زده‌ شد شهردار وقت محمد حضرت پور مدت زمان اجرا و بهره‌براداری کامل از این پروژه را یکسال عنوان  کرد این‌درحالی است که با گذشت ۷ سال نه تنها این پروژه به پایان نرسیده بلکه طولانی شدن روند اجرای آن باعث ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای زیرگذر پل شده و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته‌است.

عملیات اجرایی این پروژه که در حال حاضر از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، راکد مانده و اقدام قابل توجهی در آن صورت نگرفته است.

با توجه به تاخیر در روند اجرای پروژه، رئیس کل دادگستری استان با همراهی دادستان و رئیس شورای شهر ارومیه از این پروژه بازدید و تاکید کرد: با هرگونه تضییع حقوق بیت‌المال در این پروژه برخورد قانونی می‌شود‌.

به گفته عتباتی در هفته جاری ضمن برگزاری جلسه‌ای با حضور کارشناسان، پیمانکار پروژه، شهردار و رئیس شورای شهر ارومیه برای رسیدگی به موانع و مشکلات پروژه؛ در جلسات کارشناسی صورت‌وضعیت پرداختی‌ها بررسی خواهد شد.

 

پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در ارومیه هنوز به جایی نرسید/ نارضایتی شهروندان از  ترافیک سنگین در منطقه

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از پروژه های مدیریت شهری شاهد یک رکود و اطاله در روند اجرای پروژه ها هستیم با بررسی و پیگیری هایی که از باب پیگیری حقوق عامه و حفظ بیت المال که مطالبه تک تک شهروندان چه در مرکز و چه در سطح استان است ورود دستگاه قضایی به این پروژه‌ها ضروری است.

عتباتی با انتقاد از کندی کار در پروژه های عمرانی شهر ارومیه افزود: یکی از این پروژه های نا تمام، همین مجموعه معطل پل آذربایجان با تقاطع های مختلف و متعدد است که با ارتباط شمال به جنوب استان و تسهیل در روند ترافیک شهری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد ولی متاسفانه شاهد هستیم که کار اجرایی آن تعطیل شده و اگر هم کاری انجام می پذیرد کار قابل توجهی نیست.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان از همه اقدامات عمرانی و اجرایی مدیریت شهری در راستای خدمت به شهروندان پشتیبانی های قضایی خوبی دارد در این خصوص نیز با ورود خود در قدم اول کمک خواهد کرد که این پروژه با سرعت بیشتر با فازهای مشخص پیش رود.

وی افزود: در کنار این امر قطعا ًبا بررسی های کارشناسانه ای که انجام خواهد پذیرفت، اگر در روند اجرای این پروژه چه در مدیریت گذشته و چه در مجموعه های فعلی تضییع بیت المال صورت گرفته باشد یا عدم ثبت پرداختی ها و نامتناسب بودن صورت وضعیت ها از ناحیه هر مجموعه ای که باشد چه مجموعه مجری، چه نظارتی و چه مدیریت شهری پرونده های لازم در این خصوص تشکیل و با افرادی که باعث شده اند پروژه به این مرحله برسد و مدت طولانی معطل شود، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز