خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان خبر داد؛

فعالیت هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در هلال احمر قزوین

فعالیت هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در هلال احمر قزوین
کد خبر : ۱۲۱۶۹۵۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب هلال احمر استان قزوین فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، حسن آصفی روز یکشنبه با اعلام این خبر، گفت: با توجه به نیاز بیماران به تجهیزات پزشکی به صورت موقت و همچنین گران بودن این وسایل، معاونت داوطلبان هلال احمر استان با هدف ترویج سنت حسنه وقف و استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی قابل استفاده و بستر سازی مناسب جهت مشارکت در کار خیر در سال گذشته توانست با بهره مندی از پتانسیل خیران و داوطلبان نسبت به راه اندازی و تکمیل هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب، دفاتر نمایندگی و خانه‌های هلال این جمعیت اقدام کند.

مدیرعامل  جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: سال گذشته با استفاده از ظرفیت بانک امانات تجهیزات پزشکی در هشت شهرستان و شهر، اقلام پزشکی مربوط به بیماری‌های تنفسی و ریوی، تجهیزات کمکی از قبیل (صندلی چرخدار، واکر و عصا) و همچنین تخت و تشک به صورت امانی در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۵۶۰ بیمار خصوصا بیماران کرونایی که در منزل بستری شده بودند و دوران نقاهت خود را می‌گذراندند از این خدمات به صورت رایگان استفاده کردند، افزود: از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده و با توجه به شیوع کرونا و افزایش نیازمندی به کپسول اکسیژن، بخش چشمگیری از خدمات در این زمینه بوده است.

این مسئول به ارزش ریالی اقلام موجود در بانک امانات تجهیزات پزشکی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اشاره کرد و یادآورشد: این مراکز در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و به منظور یاری رساندن به بیماران نیازمند جامعه، ترویج فرهنگ وقف و بهره گیری از ظرفیت‌های خیران و واقفان به همت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شد.

آصفی گفت: از شهروندان، خیران و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود تا با اهدای لوازم پزشکی مازاد در منزل یا خرید و اهدای آن به شعب جمعیت هلال احمر ما را در انجام این امر خداپسندانه و ارائه خدمات شایسته‌تر به بیماران نیازمند یاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز