خبرگزاری کار ایران

مدیر توسعه منطقه گردشگری شورابیل خبر داد ؛

آغاز جنگل‌کاری گسترده در شورابیل / تنها دریاچه درون‌ شهری ایران سبزتر می‌شود

آغاز جنگل‌کاری گسترده در شورابیل / تنها دریاچه درون‌ شهری ایران سبزتر می‌شود
کد خبر : ۱۲۱۰۲۸۷

مدیر توسعه منطقه گردشگری شورابیل در اردبیل از توسعه درختکاری در دریاچه شورابیل و سبزتر شدن این منطقه با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان خبر داد.

مجتبی لاله در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی درون شهری ایران سبزتر می‌شود، افزود: با استفاده از تجارب کارشناسان در تلاش برای جنگل‌کاری گسترده در این منطقه هستیم.

وی افزود: افزایش درختکاری علاوه بر بخشیدن چهره سبز به حریم دریاچه، به بهبود چرخه سلامت محیط زیست و افزایش روحیه و نشاط همشهریان و گردشگران نیز کمک خواهد کرد.

مدیر توسعه منطقه گردشگری شورابیل اضافه کرد: در سال جدید بیش از 5 هزار اصله نهال در بوستان‌ها، پارک‌ها، میادین و حریم دریاچه شورابیل کاشته خواهد شد که با توجه به خاک و نوع منطقه شامل نهال‌هایی مثل زیتون تلخ، سپیدار، افرا، ون، چنار، بید مجنون، ارغوان، درختان مثمر و ... خواهد بود. همچنین در مناطقی از دریاچه که دارای خاک شور هستند از خاک‌های زراعی استفاده خواهد شد.  

لاله با تأکید بر اینکه کاشت درختچه و توسعه فضای سبز نیز جدای از بحث نهال‌کاری در دستور کار مدیریت این منطقه قرار دارد، افزود: با ظرفیت بی‌نظیری که در شورابیل دیده می‌شود می‌توان این مکان را به بهشت کوچکی تبدیل کرده و دین خود را به همشهریان، گردشگران و محیط زیست کشورمان ادا کرد.

مدیر توسعه منطقه گردشگری شورابیل تصریح کرد: کاشت درخت بدون نگهداری صحیح از آن‌ معنا نخواهد داشت؛ بنابراین تمام اهتمام مجموعه بر این خواهد بود تا علاوه بر کاشت اصولی درختان در نگهداری و آبیاری آن‌ها نیز موفق عمل کنیم. بدین منظور شبکه آبیاری قطره‌ای در فضای سبز و همچنین توسعه شبکه آب خام در حال تکمیل بوده تا آبرسانی‌ با استفاده حداقلی از تانکرهای آب‌رسان انجام پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه درختان حق حیات بر گردن ما دارند، یادآور شد: در صدد هستیم تا در رینگ سلامت دریاچه نیز با انجام اقدامات فرهنگی و نصب بنر، لزوم مهربانی با طبیعت، احترام به حقوق حیوانات و صیانت از حیات وحش منطقه را در طول سال یادآوری کنیم.

لاله با به فال نیک گرفتن اینکه هر گونه ساخت و ساز در حریم دریاچه شورابیل مطلقا ممنوع شده است، افزود: با شهرداری منطقه دو نیز در حال رایزنی هستیم تا درختکاری‌ در مسیرهای منتهی به میدان پلیس، تپه نادری، شهرک کوثر و شهرک دادگستری با نهایت دقت انجام پذیرد و امیدواریم به زودی خبرهای خوب بیشتری در حوزه درختکاری داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/
حامد مصطفایی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز