خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس:

انتخاب مدیران گردشگری سلیقه ای نباشد، تخصص افراد در اولویت قرار گیرد

انتخاب مدیران گردشگری سلیقه ای نباشد، تخصص افراد در اولویت قرار گیرد
کد خبر : ۱۲۰۲۴۷۰

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با تاکید براینکه نباید مبنای انتخاب مدیران گردشگری و میراث فرهنگی استان سلیقه ای باشد گفت: متاسفانه تخصص و توانمندی افراد در انتخاب مدیران برخی از ادارات دولتی استان فارس در اولویت قرار نمی گیرد و پایه اصلی این انتخابات سلیقه ای است.

به گزارش ایلنا، محمود فخری افزود: یکی از ادارات مهم و تاثیر گذار در توسعه اقتصادی استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است از این رو باید مدیر انتخابی متخصص و توانمند در این امور باشد و انتخاب  سلیقه ای جایز نیست. به گفته وی فعالان بخش خصوصی گردشگری بهترین مشاور برای انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس هستند چرا که این افراد سرمایه، توان و تخصص خود را برای توسعه گردشگری و اقتصادی استان به کار گرفته اند.

 رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس همچنین گفت: در حال حاضر شنیده می شود برخی از مشاوران و مسولان تاثیرگذار استانی و کشوری  فرد یا افرادی  را برای تصدی مدیر کلی میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس به وزارتخانه مربوطه و حتی رسانه ها  معرفی می کنند که این موضوع نه تنها به نفع توسعه گردشگری این استان نیست بلکه تاثیر منفی هم دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه افرادی که معرفی می شوند تخصص و تجربه لازم و کافی را ندارند و حتی در این حوزه هم  کار نکرده اند و با مشکلات و مسائل آن هم  آشنایی ندارند و به طور حتم نمی توانند مدیر لایقی هم در این عرصه باشند. فخری با بیان اینکه  تمامی دیدگاه‌ها و نظرات  افراد نسبت به گردشگری و توسعه آن  محترم است اما انتخاب و معرفی مدیر کل یک اداره تخصصی باید با مشورت صاحب نظران و دست اندرکاران این حوزه باشد تاکید کرد : بی شک انتخاب فردی که متخصص در حوزه گردشگری نیست، نمی تواند مدیر موفقی هم شود و با انتخاب چنین فردی  لطمه جبران ناپذیری هم به استان وارد خواهد کرد.

وی از استاندار فارس، نمایندگان و افراد دلسوز خواست قبل از معرفی و پیشنهاد فرد مورد نظرشان برای تصدی مدیرکلی ادارات دولتی استان  به خصوص  میراث فرهنگی و گردشگری به مسولان و مدیران کشوری و وزارت از فعالان بخش خصوصی گردشگری فارس  مشورت بگیرند تا فردی اصلح تر و مناسب تر انتخاب شود و صنوف بتوانند با تعامل و همراهی با مدیر متخصص و توانمند گردشگری و صنایع دستی استان را شکوفا نمایند البته از وزیر گردشگری و معاونین ایشان هم توقع همراهی با صنوف را داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز