خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

خیران یزدی ۱۷۴ زندانی غیرعمد آزاد کردند/آزادی ۱۴ زندانی زن در یزد

خیران یزدی ۱۷۴ زندانی غیرعمد آزاد کردند/آزادی ۱۴ زندانی زن در یزد
کد خبر : ۱۱۹۹۵۸۷

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۷۴ مددجو محکوم مالی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و نیکوکاران در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سید مسعود عظیمی با اشاره به تلاش اعضای ستاد دیه استان یزد در جلب مشارکت خیران و نیکوکاران در آزادی زندانیان اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ ۶۷۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال نیاز بود که مبلغ ۵۴۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد.

وی ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۳۷ میلیارد و ۸۵۲ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: ۱۲۲ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۱ مددجو محکوم نفقه، ۱۵ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۹ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، ۵ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیرعمد بودند.

 آزادی ۳۸ مددجو بدون پرداخت مبلغ 

وی اضافه کرد: از این تعداد آزادی، تعداد ۳۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۴ مددجو زن و ۱۶۰ مددجو مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همچنین از آزادی ۱۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد با اجرای پویش “فجر رهایی” در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: به همت نیکوکاران، خیرین و صاحبان کسب و کار این تعداد محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانوده خود باز گشتند.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۶ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۹ میلیارد ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۷ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز