خبرگزاری کار ایران

با شروع سفرهای نوروزی انجام می شود؛

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ناوگان مسافربری البرز

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ناوگان مسافربری البرز
کد خبر : ۱۱۹۸۷۷۶

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: با آغاز سفرهای نوروزی، نظارت بر عملکرد شرکت های مسافربری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی استان، تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، میثم  قدمی، اظهارکرد: با نزدیک‌شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضا سفر برای تعطیلات پایان سال و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مسافران نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در استان تشدید می‌شود.

وی گفت: مسافران برای استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی باید حتما کارت واکسن داشته باشند و دفاتر خدمات مسافری موظف هستند با بررسی مدارک مسافران از جمله کارت واکسن نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند. در همین راستا سامانه‌ای با عنوان «سروا» طراحی شده که کد ملی فرد متقاضی بلیط اخذ و بر اساس آن وضعیت مسافر از نظر سلامتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قدمی با تأکید بر اینکه شرکت‌های مسافربری مجاز به فروش بلیت و خدمات به افراد دارای بیماری نیستند، گفت: این کار به منزله تخلف بوده و با شرکت مربوطه برخورد می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه به دیگر اقدامات اجرایی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی ماسک و دستکش بین مسافران، ضدعفونی‌کردن روزانه صندلی اتوبوس‌ها، فروش اینترنتی بلیط‌ها، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌ها و ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی به مسافران در دستور کار قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

وی در ادامه از تجهیز دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه شهید کلانتری کرج خبرداد و گفت: همکاران مستقر در این دفتر ضمن ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوطه به شرکت‌های مسافربری رسیدگی به شکایات مسافران و نظارت بر اجرای مطلوب دستورالعمل‌ها را انجام خواهند داد.

قدمی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مذکور برای ایام نوروز این اداره‌کل با همکاری تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری نظارت میدانی را با ایجاد گشت مشترک در دستور کار قرار داده است که بر این اساس بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی قبل و بعد از سفر و سایر الزامات ارتقای سطح خدمات نظارت می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: مسافران در صورت عدم رضایت از نحوه عملکرد بخش حمل و نقل عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات و ثبت شکایت مسافران و همچنین مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه یا ادارات تابعه شهرستانی اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف از جمله برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در حین رانندگی، سرویس‌دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و ... ثبت کنند تا به شکایات آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز