کارگروه رسانه پذیرای انتقادها و بیان دغدغه اهالی خبر و رسانه است
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کارگروه رسانه بستری برای حضور و اعلام نظر منتقدان بوده و ما نیز از آنها حمایت میکنیم.
به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری با اشاره به برگزاری دومین جلسه کارگروه «رسانه» کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با حضور جمعی از اصحاب و فعالان حوزه رسانه اظهار کرد: در این جلسه پیرامون مباحثی همچون کارکرد رسانهها، جایگاه آن در ارتقا سطح خدمات به همشهریان و بیان دغدغهها تبادل نظر و بررسی صورت پذیرفت.
رئیس کارگروه رسانه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نتایج و خروجی مطلوبی از نخستین جلسه کارگروه رسانه حاصل آمده و بایستی در جلسات آتی، شاهد اقدامات و فعالیتهای اثر بخش در حوزه رسانه شهر مشهد باشیم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه بایستی طرحها و ایدههای عنوان شده در فضای رسانهای شهر تجلی پیدا کند، گفت: مشهد پس از تهران، دومین شهر رسانهای کشور بوده، از این رو فضای خبری در آن باید منجر به ارتقا خدمات و امکانات شناختی و رویکری شود.
طهوریان عسکری با اعلام اینکه خانه مطبوعات و اداره کل ارشاد، ماموریت و وظایفی در حوزه رسانه عهدهدار است، گفت: شورای اسلامی شهر نیز میتواند به عنوان مکمل خانه مطبوعات، نقش ایفا کند.
وی با اذعان به اینکه پایهریزی ماموریتی کارگروه رسانه را باید تشکیل داده و اهداف و کارکردهای آن را تعریف کنیم، افزود: همانطور که برای حوزه گردشگری و فرهنگی ضریب قرار میدهیم، برای حوزه رسانه نیز باید ظرفیتها را معین کرده و شهر را وارد عرصه گفتوگو کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه افراد منتقد در حوزه رسانه نیز باید در این کارگروه مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: کارگروه رسانه بستری برای حضور و اعلام نظر منتقدان بوده و ما نیز از آنها حمایت میکنیم؛ مشهد ظرفیت رسانهای بالقوه و بالفعل داشته و شورای شهر میتواند با شعار "جهانشهر برکت و کرامت"، در تجلی بخشی برنامهها و اقدامات، نقش موثری ایفا کند.
وی ادامه داد: در نگاه نظارتی شورای اسلامی شهر، میتوانیم نقد و بررسی روزنامه شهرآرا را در دستور کار قرار دهیم تا رفع نقایص صورت پذیرد؛ به زودی ماموریت کارگروه رسانه در شورای شهر مشخص شده و دستورکارها در هر جلسه بررسی میشود.
رئیس کارگروه رسانه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با قرار گرفتن در آستانه سال نو، بحث رسانه در زیارت، زائر، نوروز و ظرفیتهای اقتصادی بایستی مورد نظر قرار گیرد؛ کارگروه رسانه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر باید نگاه سیاست گذاری و نظارتی داشته باشد و به حوزه اجرا نیز نزدیک شود.