خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار فارس انجام گرفت؛

آغاز عملیات اجرایى ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبى در شیراز/ مدیرعامل آبفا شیراز:مخزن جدید ۴۳ هزار نفر جمعیت گلدشت حافظ را تحت پوشش قرار می دهد

آغاز عملیات اجرایى ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبى در شیراز/ مدیرعامل آبفا شیراز:مخزن جدید ۴۳ هزار نفر جمعیت گلدشت حافظ را  تحت پوشش قرار می دهد
کد خبر : ۱۱۹۲۵۶۸

همزمان با دهه فجر و با حضور استاندار فارس عملیات اجرایى ساخت مخزن ده هزار متر مکعبى گلدشت حافظ در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم گفت: با تلاش مدیران استانى در راستاى پیشبرد پروژه هاى حوزه آب و در راستاى انجام بهتر پروژه ها با رایزنى تیپ الهادى متعلق به قرارگاه مهندسى سپاه مقرر شده است تا از ماشین آلات و تجهیزات در راستاى اجراى پروژه هاى آب بویژه در روستاها بهره لازم را ببریم.

محمد هادى ایمانیه با قدردانى از زحمات کارکنان شرکت آبفا شیراز، افزود: در راستاى بررسى و رصد روزانه وضع آب با عضویت مدیران 9  "قرارگاه آب  شیراز" سازمان از جمله شرکت آبفاى شیراز، شرکت آب و فاضلاب استان و آب منطقه اى ، رئیس سازمان جهاد کشاورزى، منابع طبیعى، سازمان صمت و دانشگاه شیراز تشکیل شده است تا بتوانیم وضع آب شیراز را به صورت روزانه رصد و کنترل کنیم.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه دربسیارى از استانها با پیش فروش پساب فاضلاب موفق به اجراى پروژه هاى فاضلاب و شبکه فاضلاب شده اند که از این الگو مى توانیم در اجراى پروژه ها بهره گیریم، خاطرنشان کرد :در شهر صدرا مى توانیم با پیش فروش پساب فاضلاب به باغ شهرى ها و یا شهردارى جهت آبیارى درختان و فضاى سبز، پروژه هاى تصفیه خانه و شبکه فاضلاب را احداث کنیم.

وى ادامه داد: در شهر شیراز نیز باید با پیش فروش پساب به شهردارى، شهرک صنعتى، منطقه ویژه اقتصادى و...مشکل تامین آب را حل کرد.

به گفته ایمانیه چاره اى جز استفاده از پساب و اجراى شبکه فاضلاب نداریم و با استفاده از پساب فاضلاب براى صنایع، آبیارى درختان، کشت و... مى توان مشکلات حوزه آب را برطرف و در ادامه چاه هاى غیر مجاز را ببندیم.

آغاز عملیات اجرایى ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبى در شیراز/ مدیرعامل آبفا شیراز:مخزن جدید ۴۳ هزار نفر جمعیت گلدشت حافظ را  تحت پوشش قرار می دهد

مخزن ده هزار متر مکعبی ۴۳ هزار نفر جمعیت گلدشت حافظ را پوشش می دهد

در ادامه این مراسم مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه اعتبار پروژه مخزن ده هزار متر مکعبى گلدشت حافظ در حال حاضر با برآورد اولیه 35 میلیارد تومان است ، گفت: پیش بینى مى کنیم تا پایان عملیات اجرایى به 80 تا 90 میلیارد تومان افزایش یابد که از محل اعتبارات تنش آبى تامین و این پروژه در طول 18 ماه بهره بردارى خواهد رسید.

بهمن بهروزى با اشاره به اینکه مخزن 10 هزار متر مکعبى گلدشت حافظ جمعیت 43 هزار و 750 نفرى را تحت پوشش مى دهد، عنوان کرد:درحالى در کشور سهم بهره مندى هر مشترک از ظرفیت مخازن حدود هشت دهم تا یک متر مکعب است که در شهر شیراز با 820 هزار مشترک حدود 650 هزار متر مکعب مخزن آب نیاز است.

مدیرعامل آبفا شیرازبا اشاره به اینکه درحال حاضر سهم بهره مندى هر مشترک در شهر شیراز از مخازن حدود پنج دهم است که با اجراى مخزن 10 هزار مترمکعب گلدشت حافظ، مخزن 20 هزار متر مکعبى سرتل حسین آباد و مخزن 30 هزار متر مکعبى میانرود سهم بهره مندى هر شهروند از مخازن به 6 دهم مى رسد.

وى خاطرنشان کرد : افزایش ظرفیت مخازن در دستور کار قرار دارد و مخزن برف فروشان با ظرفیت 20 هزار متر مکعب ،

مخزن سلطان آباد با ظرفیت 20 هزار متر مکعب و مخزن دینکان در اوایل سال آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد.

به گفته بهروزى همزمان با اجراى این طرح ها خطوط انتقال نیز به طول بیش از 45 کیلومتر به صورت خطوط رفت و برگشت

اجرا مى شود که با اجراى این برنامه ها آب مطمئنى به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی یادآور شد: عملیات خاکى این پروژه 85 هزار متر مکعب ، بتن ریزى 3هزار و 600 متر مکعب و قالب بندى 7هزار و 500 متر مربع است.

بهروزی همچنین به طرح هاى تامین آب شهر شیرازو مناطق کم برخوردار شهرستان شیراز اشاره و بیان کرد: این طرح ها با اعتبارى بیش از 490 میلیارد تومان در راستاى حفر چاه و تجهیز و راه اندازى چاه هاى آب شرب خواهد بود.

کل صنایعى که در فارس فعالیت دارند باید از پساب استفاده کنند

همچنین  مسئول قرارگاه آب استان فارس نیز پایدارترین و مطمئن ترین تامین آب براى صنایع و فضاى سبز را استفاده از پساب فاضلاب عنوان کرد. محسن اردکانى،گفت:کل صنایعى که در فارس فعالیت دارند باید از پساب استفاده کنند و آب شربى که از سد و چاه مى گیرند ذخیره و صرف شرب شود .

 اردکانى خاطرنشان کرد که شرکت هاى آب و فاضلاب نیز باید رویکرد استفاده از پساب را دنبال کنند و درحالى که فاضلاب مخرب است اما زمانى که به پساب تبدیل شود به فرصت تبدیل مى شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز