خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکلات پارک های شرقی و غربی طاقبستان باید هرچه سریعتر مرتفع شود / شهر کرمانشاه به ۳ شهربازی مجهز نیازمند است

مشکلات پارک های شرقی و غربی  طاقبستان  باید هرچه سریعتر مرتفع شود / شهر کرمانشاه به ۳ شهربازی مجهز نیازمند است
کد خبر : ۱۱۷۵۲۷۸

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از پیگیری این شورا برای رفع مشکلات پارک های شرقی ، غربی و کوهستان خبر داد و گفت: مشکلات متعدد این پارک ها هرچه سریعتر باید مرتفع شود.

احسان حیدریان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، پارک های شرقی و غربی طاقبستان را مهمترین  تفرج‌گاه‌های شهر کرمانشاه دانست و افزود: با توجه به اینکه این بوستان  در منطقه خوش آب و هوای شمال شهر کرمانشاه و در مجاورت آثار تاریخی طاقبستان قرار دارد، در اواخر هفته دارای ازدحام جمعیت و ترافیک پر حجمی می شود که بخش اعظم آن  ناشی از جمعه بازاری است که در آنجا قرار دارد  و محل ارتزاق عده ای از شهروندان است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی های صورت گرفته  با شهردار ی کرمانشاه ، بدنبال محل مناسبی برای ساماندهی و جانمایی  دستفروشان جمعه بازار هستیم تا سیما و چهره زیبای این پارک اینگونه بهم نریزد و تلاش مان را بکار خواهیم بست تا این مهم صورت پذیرد.

حیدریان  جابجایی جمعه بازار را مستلزم هزینه و جانمایی دانست و بیان کرد: ساماندهی کاسبان جمعه بازار در مکان مناسب و در شأن این عزیزان نیاز به هزینه های مالی و پیدا کردن مکانی مناسب  دارد ولی با این وجود تلاشهایی در این زمینه در دست اقدام است هر چند  تا کنون به آن نتیجه مطلوب نرسیده ایم ولی اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: با جابجایی جمعه بازار به مکان مناسب بطور قطع شاهد کم شدن ترافیک در روزهای جمعه در جاده قدیم تهران، سه راه مسکن و منطقه طاقبستان خواهیم بود که بواسطه قرار گرفتن آثار باستانی طاقبستان در این ناحیه  به نوعی با کاهش ترافیک،  توسعه گردشگری شهری را هم در پی خواهد شد. 

حیدریان  در  بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جاده ای که از دامنه کوه ظفر تا دامنه طاقبستان کشیده شده است گفت: سالهاست که این جاده در این قسمت کشیده است و  تقریبا بلا استفاده مانده است  و بخشی از آن دارای منظری زشت و بعضاً نا امن است که آن را در شأن مردم کرمانشاه نمی دانیم و تلاش داریم که با تامین اعتبار برای آن  فضای سبز  زیبا و نهال کاری شده با روشنایی و جاده دسترسی مناسب به آن را اجرا کنیم  تا برای استفاده و تردد مردم بکار گرفته شود.

وی این منطقه را بستر بسیار مناسبی برای توسعه فضای سبز دانست و خاطر نشان کرد :شورای شهر در پی این خواهد بود که  هر چه سریعتر این مهم را به سرانجام برساند و این منطقه بلا استفاده را به سرانه فضای سبز شهر کرمانشاه بیافزاید تا زمینه های نشاط ، ورزش و شادابی مردم را هر چه بیشتر فراهم آوریم.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از منطقه ۷ شهرداری کرمانشاه خوشبختانه مشکل سرویس های بهداشتی پارک کوهستان که  که یکی از مطالبات خبرنگاران و شهروندان بود  و این پارک بعنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگر پذیر شهر  است  مرتفع شده است  و همچنین روکش آسفالت مسیر رفت و برگشت آن نیز که سالها ترمیم نشده بود انجام و در دست اقدام است.

حیدریان با بیان اینکه پارک شرقی کرمانشاه دارای مشکلات متعددی است گفت : این پارک از نظر روشنایی ، آسفالت و سرویس های بهداشتی متاسفانه دارای مشکلات فراوانی است و باید منطقه شهرداری متولی آن  هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند هرچند در پی آن هستیم که از سرمایه گزاران بخش خصوصی در توسعه این پارک و دیگر تفرج‌گاه‌های سطح شهر  نیز استفاده کنیم  تا بتوانیم خدمات  بیشتر و بهتری را به شهروندان کرمانشاهی ارائه دهیم.

حیدریان در پایان با اشاره به نیاز شهر کرمانشاه به چند شهربازی تصریح کرد: شهر کرمانشاه که یک کلانشهر بزرگ  است و نیاز به حداقل سه شهربازی مجهز در مناطق مختلف شهر دارد که بتواند پاسخگوی نیازهای جمعیت این شهر باشد که ساخت و تجهیز این شهربازی ها مستلزم ورود سرمایه گزاری بخش خصوصی است که بطور قطع  پیگیر آن خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز