خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

در نظر نگرفتن منافع استان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست/سپرده های مردم فارس در خارج از استان هزینه نشود

در نظر نگرفتن منافع استان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست/سپرده های مردم فارس در خارج از استان هزینه نشود
کد خبر : ۱۱۶۹۳۸۷

استاندار فارس گفت: در این دوره از مدیریت ارشد در فارس اقدامات فردی و در نظر نگرفتن منافع استان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و لذا هر یک از بانک‌های خصوصی که قصد همکاری برای ایجاد تناسب بین سپرده‌ها و تسهیلات را ندارند باید با فعالیت در فارس خداحافظی کنند.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی امور بانک‌های استان در شیراز، محور اصلی امور در استان را عملکرد هم افزا و همکاری همه جانبه دانست و افزود: به هیچ عنوان قابل قبول نیست از سپرده‌های مردم فارس خارج از این استان بهره برداری شود و بانک‌ها موظفند که هر دو ماه یک بار لیست نسبت تسهیلات به سپرده‌های پرداختی در استان را ارائه دهند.

وی ادامه داد: بانک‌ها به ایجاد این تعادل کمک کنند، چرا که از ابتدای سال آینده امکان فعالیت در فارس برای آن دسته از بانک‌هایی که این موضوع را رعایت نکرده‌اند فراهم نخواهد بود.

استاندار فارس در خصوص فعالیت شرکت‌های بزرگ فعال در فارس که دفاتر آنها خارج از این استان قرار دارد هم گفت: از آنجا که مالیات‌ها و گردش‌های مالی این شرکت‌ها در خارج از استان انجام می‌شود ضرورت دارد که لیست دقیقی از اسامی این شرکت‌ها برای اقدامات بعدی تهیه شود.

ایمانیه افزود: منطقی نیست این شرکت‌ها از خدمات استان فارس استفاده کنند و آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت آنها گریبان این استان را بگیرد اما فواید مالی آنها به خارج از استان برسد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها باید با ارائه تسهیلات بیشتر به این شرکت‌ها مانع بهانه جویی آنها برای ایجاد دفاتر خود در خارج از استان شوند.

استاندار فارس بیان کرد: به رغم تفاوت‌های تخصصی و جزیی در نوع فعالیت بانک‌های مختلف، وظیفه همه بانک‌های خصوصی و دولتی حمایت از اشتغال ناشی از تولید است.

ایمانیه گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی نظیر فارس در حوزه گردشگری، بانک‌ها، تقویت اشتغال در این حوزه را نیز در دستور کار قرار دهند.

وی از بانک‌ها خواست کمک به زیرساخت‌هایی همچون راه، راه آهن، انرژی و آب را در ارائه خدمات خود به عنوان عاملی بسیار اثرگذار مد نظر قرار دهند.

ایمانیه گفت: مدیریت ارشد استان دستور تدوین آیین نامه‌ای را برای ارائه مشوق های مختلف به بانک‌هایی که با هم افزایی و همکاری در زمینه منافع استان فعالیت می‌کنند صادر کرده که این آیین نامه در حال آماده شدن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز