خبرگزاری کار ایران

در سال جاری انجام شد؛

جاب‍ه‌جایی بیش از 6 میلیون تن کالا در البرز

جاب‍ه‌جایی بیش از 6 میلیون تن کالا در البرز
کد خبر : ۱۱۶۸۲۰۰

معاون حمل‌ و‌ نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز گفت: طی هشت ماه گذشته 6 میلیون و 685 هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جاشده است.

به گزارش ایلنا از البرز، سید اسماعیل امیرزاده، اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته 6 میلیون و 685  هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جاشده است.

وی با اشاره به وجود شهرک‌ها، واحدهای صنعتی و کارخانه‌های تولیدی فراوان در استان گفت: بیشترین کالای جابجایی از مبدا استان البرز شامل انواع سیمان، موادغذایی، محصولات کشاورزی و کالاهای فلزی بوده که این کالاها طی 513 هزار سفر از مبدا استان البرز جابه‌جا شده است.

این مسئول با بیان اینکه 60 درصد آمار جابه‌جایی کالا از استان البرز مربوط به سیمان است، افزود: در حال حاضر 84 شرکت حمل و نقل داخلی فعال کالا، 9 هزار و 575 نفر راننده و10 هزار و 500 ناوگان باری در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

امیرزاده در بخش دیگری از صبحت‌هایش درباره میانگین عمرناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان توضیح داد و گفت: میانگین عمر ناوگان سبک 15سال، نیمه سنگین 25سال و سنگین 18سال است که در مقایسه با سن فرسودگی ناوگان کشوری در جایگاه معمول اعلام شده قرار داریم.

وی همچنین درباره تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در استان توضیح داد و گفت: در حال حاضر سه مرکز فعال معاینه فنی خودرو در البرز داریم که از ابتدای سال تاکنون 30 هزار و 691 خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: از این تعداد خودرو 22 هزار و 976 در تست معاینه‌های فنی قبول و هفت هزار و 715 خودرو نیز مردود شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز