خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی دادگستری استان خبر داد؛

صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در یزد

صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در یزد
کد خبر : ۱۱۶۸۱۸۱

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل عمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا حداد اظهار داشت: تلاش های سه ساله اعضای شورای حل اختلاف نتیجه داد و با نهایی شدن سازش طرفین پرونده، یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافت.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و قصاص نفس است که بدین منظور شوراهای حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می کنند.

این مقام قضایی با اشاره به سند تحول قضایی که به مقوله گسترش ظرفیت های صلح و سازش اشاره کرده است، تصریح کرد: یکی از راهکارها در جهت توسعه جایگزین های رسیدگی های قضایی، توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین میان طرفین دعوا است که کاهش پرونده به دادگستری را به دنبال دارد.

وی افزود: نتیجه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیز تسهیل در امور مردم تسهیل افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و  در نتیجه رضایت مندی مراجعین را بدنبال خواهد داشت.

معاون قضایی دادگستری عنوان کرد: سه محور فعالیت دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد صلح و سازش و صدور احکام قاطع و بازدارند و اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه قضات در تمامی پرونده های قضایی تلاش خواهند کرد مقدمات و شرایط صلح و سازش را فراهم کنند، افزود: ایجاد صلح و سازش در همه مکاتب و مذاهب توصیه شده که دین مبین اسلام به این امر خطیر و بارزش با نگاه ویژه ای نگریسته و در آیات متعدد قرآن کریم و کلام معصومین (ع) به اشاعه فرهنگ سازش و گذشت اشاره شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز