خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر مشهد :

درآمد پایدار ثابتی در شهر مشهد وجود ندارد

درآمد پایدار ثابتی در شهر مشهد وجود ندارد
کد خبر : ۱۱۶۶۶۱۳

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد درآمدهای ناشی از عوارض به عنوان درآمدهای پایدار شهرداری تلقی می شود که به نظر بنده این موارد جزو درآمد پایدار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو در خصوص درآمدهای پایدار در شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد درآمدهای ناشی از عوارض به عنوان درآمدهای پایدار شهرداری تلقی می شود که به نظر بنده این موارد هم جزو درآمد پایدار محسوب نمی شود.

وی افزود: زمانی می توانیم از درآمد پایدار صحبت کنیم که بتوان شهر را با آن اداره کرد واگرنه تراکم فروشی و تخلفات ساختمانی درآمد پایدار نیست.

سخنگوی ششمین دوره شورای شهر مشهد بیان کرد: ما به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار از طریق استفاده از روش های نوین و جدید برای استارت آپ ها و نخبگان هستیم که این روش در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تصویب شد.

وی ادامه داد: طرح دیگر ما استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرداری مشهد برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور و کشورهای جهان اسلام است؛ موضوعی که هم توانایی و پتانسیل شهرداری مشهد در این زمینه زیاد است و هم مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند.

حاجی بگلو با اشاره به طلب ۲۳ میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دولت، خاطرنشان کرد: طلب شهرداری از دولت هیچ ارزش افزوده ای ندارد، یعنی اگر این مبلغ چند سال بعد نیز وصول نشود تغییری نخواهد داشت! به همین دلیل رایزنی کرده ایم که حداقل اگر مبلغی وصول نمی شود بتوانیم از راه های دیگری چون واگذاری برخی امتیازات از صنایع و معادن بزرگ این معوقات را وصول کند.

سخنگوی شورای شهر مشهد در ادامه با انتقاد از اتکا به درآمدهای موقتی چون تراکم فروشی و فروش پروانه بیان کرد: واگذاری زمین و یا صدور پروانه بسیاری از مهمانپذیرها و یا هتل های مشهد توسط شهرداری مشهد انجام شده اما هیچ مرکز اقامتی در مالکیت شهرداری نیست؛ در حالی که می توان از این طریق درآمد پایدار مناسبی برای شهر ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه خدمات ما در مشهد ملی اما بودجه ما محلی است و ما نمی توانیم با بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی یک شهر با چهار میلیون جمعیت با ۳۰ میلیون زائر را مدیریت کنیم، ضمن اینکه دستگاه های اجرایی و استانی نیز گاهی به دلیل عدم بودجه مورد نیاز یا صرف کردن آن در موارد دیگر نمی توانند به وظایف خود عمل کنند و شهرداری متحمل هزینه شده و فراتر از وظائفش وارد عمل می شود، که نمونه بارز آن کشف رود است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۳۰ میلیون زائر به شهر مشهد مشرف می شوند و ما نیز علاقه مند به خدمت رسانی هستیم اما زائران برای شهر هزینه دارند، در گذشته پنج درصد از بهای بلیت به شهرداری مشهد تعلق می گرفت اما این میزان در بودجه ۱۴۰۰ حذف شده است. ما باید به دنبال یک ردیف مستقل بودجه ای در دولت برای شهر مشهد باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز