خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

فعالیت‌های فرهنگی و هنری قزوین رونق دوباره یافت

فعالیت‌های فرهنگی و هنری قزوین رونق دوباره یافت
کد خبر : ۱۱۵۰۰۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با گسترش واکسیناسیون و بهبود نسبی شرایط شیوع کرونا، فرهنگ و هنر استان قزوین رو به رونقی دوباره در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی گفت: به تازگی ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به میزبانی قزوین و با حضور گسترده اساتید خوشنویسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که بازخورد و انعکاس بسیار خوبی در میان اهالی فرهنگ و هنر داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد:  نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان  سفال و سرامیک استان نیز در هفته گذشته برگزار شد و همچنین جشنواره تجسمی وکیل و نمایشگاه‌های متعدد دیگری در سطح استان در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: بیست و سومین جشنواره تئاتر استان قزوین نیز در مرحله بازبینی است و مرحله اصلی جشنواره از ۲۶ تا ۳۰ آبان برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: اجرای برنامه‌های تئاتر و موسیقی و نمایشگاه‌های تجسمی و اکران فیلم و فعالیت‌ سینماها نیز به تدریج در حال رونق گرفتن است.

وی بیان کرد: ده‌ها برنامه فرهنگی نیز به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان در سطح استان و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: فعالیت آموزشگاه‌های هنری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده و موسسات فرهنگی و هنری نیز برنامه ریزی‌های جدیدی برای خود تا پایان سال طراحی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های متعددی تا پایان سال اجرا خواهد شد که از آن جمله می‌توان به جشنواره هنرهای تجسمی استان با عنوان "نشان باغ ایرانی"، جشنواره فیلم و فیلمنامه و عکس استان، جشنواره هنرجویی موسیقی، جشنواره کتاب سال قزوین با عنوان "جایزه دکتر اشراقی" اشاره کرد.

اسماعیلی گفت: شیوع کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مانند بسیاری از فعالیت‌ها و مشاغل دیگر به تعطیلی کشانده بود و آسیب‌های سنگینی به بدنه این حوزه وارد کرد، تعطیلی سینماها، تئاترها، اجراهای زنده موسیقی، کتابخانه‌ها، آموزشگاه‌های هنری و بسیاری اماکن و فعالیت‌های دیگر از این دست، رویداد ناخوشایندی بود که اکنون با گسترش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی، رفته رفته به روال سابق باز می‌گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز