خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خیز دوباره کرونا در یزد/ افزایش مراجعان برای انجام تست

خیز دوباره کرونا در یزد/ افزایش مراجعان برای انجام تست
کد خبر : ۱۱۴۱۲۱۳

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با ابراز نگرانی از افزایش مراجعان به مراکز درمانی گفت: متاسفانه تعداد پذیرش‌ها هم افزایش پیدا کرده و این نشانه خیز دوباره کرونا در یزد است.

محمود نوری شادکام در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار رو به افزایش بیماران کرونایی اظهار داشت: شاهد عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه هستیم که عوارض زیانبار آن را می‌توانیم در روزهای آتی ببینیم.

وی با بیان اینکه ترددهای بین شهری و مسافرت‌هایی که به دلایل مختلف در یکی دو هفته گذشته در کشور شاهد بودیم، می‌تواند زنگ خطر پیک پاییزی کرونا را به صدا در بیاورد ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته آمار بستری های مشکوک به کرونا در استان افزایش ۱۰ درصدی داشته است که این برای مردم نوعی هشدار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه کار تست گیری از مبتلایان در مراکز منتخب سطح شهر در حال انجام است اضافه کرد: معمولا شاخص‌ های سرپایی زودتر از سایر شاخص ‌ها نمایان می شود و می‌تواند زنگ خطری برای افزایش بستری بیمارستانی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۴۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند و ۸۶ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند افزود: پیش بینی می شود در هفته های آینده افزایش چشمگیری در آمار داشته باشیم و مبتلایان به کرونا در چرخه انتقال به صورت گسترده رشد کنند.

نوری شادکام بیان داشت: با مداخله، رعایت محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش تجمعات و فاصله گذاری و قرنطینه خانگی می‌توان میزان چرخش ویروس را کاهش داد اما مردم به این موضوع توجهی ندارند.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد نقض پروتکل‌ها و عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه هستیم که عوارض زیانبار آن را می‌توانیم در روزهای آتی شاهد باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با انتقاد از بی توجهی در کنترل ورودی و خروجی مرزها اظهار داشت: پیک پنجم را به سختی و تلخی‌های زیاد ناشی از آمار بالای بستری‌ها و مرگ و میرها، پشت سر گذاشتیم و کم کم سیر نزولی موارد ابتلا را داشتیم که با بی توجهی به پروتکل ها و انجام برخی اقدامات به نظر می رسد روزهای سختی در پیش داریم.

به گزارش ایلنا، در استان یزد در حال حاضر شهرستان اشکذر در وضعیت آبی، شهرستان های میبد، تفت، مهریز، خاتم، مروست و بهاباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز