مدیرکل آموزش و پرورش استان:
فعالیتهای آموزشی در قزوین براساس سند تحول بنیادین ارزیابی میشود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همه برنامههای آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحتهای شش گانه استوار است، شاخصهای ارزیابی در فعالیتهای آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده میشود.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی اصغری گفت: آغاز هفته دفاع مقدس یادآور حماسه شکوهمند دوران پر افتخار هشت ساله دلاورمردانی است که به وجودشان افتخار میکنیم و قدردان همه خانوادههای شهدای گرانقدر هستیم و تکریم خانواده این عزیزان را وظیفه خودمان میدانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ما به عنوان میراث داران این تاریخ پر افتخار وظیفه داریم به درستی این اقدامات ارزشمند را با اندیشه و عقلانیت همراه با فضای معنوی به نسل آینده منتقل کنیم.
وی افزود: وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت کشور، تمدن سازی است، تمدنی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره مطرح میشود، ما به عنوان معلمان و مدیرانی که در راستای تحقق این مهم برای افراد جامعه گام برمیدارند وظیفه خودمان را بیش از آحاد جامعه میدانیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه سازی برای تحقق اهداف متعالی دین اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی و تشکیل تمدن نوین اسلامی است.
وی اذعان کرد: آموزش و پرورش از طریق تبیین اهداف فردی و اجتماعی در جامعه بر اساس موازین شریعت مقدس اسلام، وظیفه ایجاد آگاهی و گرایشهای عمیق برای انتقال ارزشها و آداب اسلامی را بر عهده دارد.
اصغری گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در تربیت اخلاقی، فردی اجتماعی، تولید علم و فناوری با شاخصهایی که مختص یک جامعه رشد یافته متعالی است، زمینه ساز دستیابی به رفاه نسبی و قطعا زمینه لازم به منظور تشکیل تمدن ایرانی اسلامی را فراهم میکند.
وی تربیت سرمایه انسانی را مهمترین رکن توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و تصریح کرد: این امر با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار سایر برنامههای آموزشی و تربیتی محقق خواهد شد و معلمان پرورش دهنده مهمترین سرمایه یک ملت، یعنی سرمایه انسانی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: همه برنامههای آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحتهای شش گانه استوار است، شاخصهای ارزیابی در فعالیتهای آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده میشود.
وی ادامه داد: کمیتههای ۹ گانه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان تشکیل شده است و باید بتوانیم با مشارکت همه افراد و ذیفعان این سند را اجرایی کنیم و آموزش و پرورش را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم.
این مسئول گفت: با اجرای سند تحول بنیادین درشش ساحت تربیتی زمینه تربیت متوازن برای تمام دانشآموزان فراهم شده و سندتحول بنیادین، را سند تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران میدانیم.
اصغری افزود: اجرای راهبردهای سند تحول بنیادین با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکیدات قانونی و همچنین نظرات کارشناسان و تحلیل گران حوزه تعلیم و تربیت رسالت اصلی ما و مبنای فعالیت ما در آموزش و پرورش است.
وی با بیان این موضوع که آموزش و پرورش بیشترین سهم را در فرهنگ سازی جامعه دارد گفت: با توجه به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه، همواره برای ارتقای کیفیت آموزش دراستان تلاش میکنیم.