خبرگزاری کار ایران

فعالیت بیش از ۱۸۰۰ تعاونی در آذربایجان غربی

فعالیت بیش از ۱۸۰۰ تعاونی در آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۱۲۶۲۸۹

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی از فعالیت هزار و ۸۷۰ تعاونی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، باقر خلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این استان با هزار و ۸۷۰ شرکت تعاونی فعال در رتبه هفتم کشور  قرار دارد.

وی افزود: شرکت تعاونی های استان با اشتغال زایی برای ۳۱ هزار و ۷۳۷ نفر و عضویت ۲ میلیون و۵۸۱ هزار و ۵۸۴ نفر در حال فعالیت هستند.

خلیلی افزود: با اشاره برگزاری مجازی آموزش اعضای تعاونی ها گفت:با توجه به شرایط کرونایی از سال گذشته آموزش ها بصورت مجازی انجام می گیرد که در همین راستا تاکنون ۵۹ دوره آموزش مجازی برای ۱۵۰۰ نفر برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سالجاری ۱۵۲ فقره پرونده در مرکز داوری تشکیل شده است که از این تعداد ۹۰ پرونده  منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۵ درصد اقتصاد استان در بخش تعاون فعال است گفت: این در حالیست که این میزان باید به ۲۵ درصد می رسید.

خلیلی با بیان اینکه خوشبختانه دغدغه های وزیر جدید تعاون حل مشکلات تعاونی ها و ارتقای اقتصادی این حوزه است گفت: تنها بخشی که می تواند باعث توسعه استان و کشور شور بخش تعاون است که باید مورد توجه تمامی فعالان اقتصادی, کارآفرینان و صاحبان تولید قرار گیرد.

وی با انتقاد از روند فعالیت ادارات تعاون استان گفت: متاسفانه در حال حاضر ادارات برخی از شهرستان های استان با سرپرست مدیریت می شود و انتظار می رود که نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند، چرا که یک اداره بیشتر از سه ماه مجاز نیست با سرپرست اداره شود.

خلیلی افزود: بر اساس آخرین آمار شش هزار و ۷۸۵ تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۸۷۰ تعاونی فعال ۳۶۰۰ تعاونی خیر فعال و هزار و ۳۱۵ تعاونی بلاتکلیف است

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت تعاونی در سطح استان گفت: تعاونی ها در ۱۵ گرایش و ۳ رشته فعالیت می کنند که تعدادی از این تعاونی ها فاقد مجوز هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز