خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ابتلای یک سوم پزشکان تربت حیدریه به کرونا / راه اندازی بیمارستانی دیگر برای بستری بیماران

ابتلای یک سوم پزشکان تربت حیدریه به کرونا / راه اندازی  بیمارستانی دیگر  برای بستری بیماران
کد خبر : ۱۱۲۱۷۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تاکید بر اینکه هنوز وضعیت تخت های بیمارستانی این منطقه به مرحله حاد نرسیده، از راه اندازی بیمارستان امام حسین (ع) و پذیرش بیماران کرونایی از امروز دوم شهریور ماه خبر داد.

 حسین ابراهیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، مهمترین چالش اصلی بیمارستان امام حسین را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پرسنل درمان بصورت شبانه روزی مشغول به کار هستند و گاهی با خستگی مضاعفی که دارند همچنان به خدمت در عرصه سلامت ادامه می دهند.

این پزشک گفت : در حال حاضر ۱۸۶ بیمار در بخش های کرونایی بیمارستانهای تربت حیدریه بستری هستند و باید این آمادگی را داشته باشیم که به محض تامین واکسن به صورت کافی، واکسیناسیون مردم سرعت بیشتری به خود بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد:طبق بررسی های انجام شده عمده مبتلایان به کرونا در دورهمی های و یا مراسماتی است که فاصله ها و نکات بهداشتی را رعایت نکرده اند.

وی تاکید کرد: بیش از یک سوم پزشکان تربت حیدریه به کرونا مبتلا شده اند، با توجه به اینکه از ۶۰ پزشک ما ۲۵ تن به کرونا مبتلا شده اند، در شرایط بدی قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: شهرستان تربت حیدریه اکنون در بدترین شرایط کرونایی خود از آغاز پیدایش این ویروس قرار دارد و روند مثبت شدن نمونه‌های کرونا در آن حتی نسبت به ماه قبل ۴ برابر شده است.

ابراهیمی‌پور گفت: تا پیش از موج پنجم، حدود ۲۵ درصد از آزمایش های پی سی آر انجام شده بر روی افراد مثبت بود که این رقم اکنون به ۷۰ درصد رسیده است و میزان مثبت رپید تست مراجعان نیز که پیش از این تنها ۱۰ درصد بود اکنون به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مجموعه کارکنان بهداشت و درمان این شهرستان ۲ هزار نفر است و اکنون این دانشگاه باید علاوه بر خدمات معمول و عمومی درمانی، خدماتی مثل کرونا و واکسیناسیون را هم ارائه دهد که با توجه به اینکه از ۶۰ پزشک ما ۲۵ تن به کرونا مبتلا شده اند، در شرایط بدی قرار داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز