خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس:

به اسم خصوصی‌سازی کارخانه ها را ورشکسته تحویل گرفتیم/ بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده کمربندهای خودرو فارس توقیف شد

به اسم خصوصی‌سازی کارخانه ها را ورشکسته تحویل گرفتیم/ بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده کمربندهای خودرو فارس توقیف شد
کد خبر : ۱۱۱۷۶۶۹

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: اوضاع واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی بسیار نابسامان است و واحدهای تولیدی آنها تعطیل، نیمه‌تعطیل و با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا، مهرزاد مؤیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اوضاع و احوال بخش صنعتی استان فارس به حدی بحرانی رسیده است، افزود: بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده کمربندهای خودرو در فارس و برخی از اموال منقول این کارخانه به دلیل اینکه ضامن تسهیلات 5 میلیارد تومانی یک شرکت دیگر شده، توقیف شده است.

وی افزود: این کارخانه مشکلات زیادی دارد و 5 ماه حقوق کارگران آن عقب افتاده و این مشکل توقیف نیز کارخانه را به سمت نابودی می‌کشاند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه تعطیلی کارخانجات به اوج خود رسیده است، گفت: امید است در دولت جدید راهکارهایی اتخاذ شود که این تعطیلی‌ها به حداقل برسد.

مؤیدی  با اشاره به اینکه سال‌ها است درخواست کرده‌ام بزرگان اقتصادی استان دور یک میز بنشینند و پیرامون مشکلات موجود تصمیم گیری کنند، خاطرنشان کرد: به اسم خصوصی‌سازی و صیانت از تولید، کارخانه سرپا را تحویل عده‌ای می‌دهیم و بعد از مدت کوتاهی همان کارخانه را ورشکسته تحویل می‌گیریم و مسئولان نیز اقدامی برای جلوگیری از این کار انجام نمی‌دهند.  

وی با گلایه از شرایط پیگیری مشکلات صنعت در استان فارس و رفع موانع تولید توسط مسئولان بیان داشت: منکر کارهای انجام شده در استان فارس نیستم اما باید به صراحت بگویم که این اقدامات نتیجه چندانی به دنبال نداشته است.

مؤیدی با اشاره به حقوق معوقه 2 تا 6 ماهه کارگران کارخانجات فارس گفت: برخی موارد دیده شده کارخانجاتی اعلام می‌کنند حقوق معوقه کارگری ندارند اما حقیقت این است که اموال و زمین کارخانه را فروخته‌اند تا بتوانند حقوق و حق بیمه کارگران را پرداخت کنند که مثال واضح آن کارخانه روغن نباتی شیراز است.

حوزه زنان و خانواده گرفتار مشکلات راهبردی و زیرساختی است

رئیس اتحادیه زنان کارگر استان فارس  نیز در این نشست با بیان اینکه دختران و زنان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها توانمندی‌هایی به دست آورده‌اند که سرمایه ملی هستند، افزود: این سرمایه‌ها باید به کار گرفته شوند، به گونه‌ای که هم کیان خانواده حفظ شود و هم شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه باشیم.

درویشی با تاکید بر اینکه نباید نگرش ابزاری و جنسیتی به زن باعث نادیده گرفتن نیمی از جمعیت  تاثیرگذار جامعه شود خاطرنشان کرد: حوزه زنان و خانواده گرفتار مشکلات راهبردی و زیرساختی است.

وی افزود: برنامه عملیاتی در حوزه زنان نداریم به عبارت دیگر سلیقه‌های سیاسی و شخصی اجازه نمی‌دهد حقوق زنان به سمت عملیاتی کردن، پیشرفت و توسعه جامعه سوق داده شود که از خبرنگاران  تقاضا می‌شود از مطالبه‌گری بانوان، به ویژه اتحادیه زنان کارگر حمایت کنند.

وی تصریح کرد: رفع تبعیض، اجرای صحیح ماده 96 و افزایش عیدی بازنشستگان مانند شاغلین از دیگر خواسته به حق و قانونی زنان کارگر است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز