معاون سازمان صمت استان مطرح کرد؛
۵۲ درصد شکایات مردم خراسانرضوی در حوزه گرانفروشی است
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از میان شکایات رسیده به سازمان صمت استان، ۵۲ درصد مردم از گرانفروشی شاکی هستند..
به گزارش ایلنا از مشهد، محمدجواد ساعدی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در خرداد ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار و سیصد و پنجاه و هشت شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.
وی افزود: به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی ارباب رجوع، دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویتهای کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹ درصد و کم فروشی با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.
ساعدی بیان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل، نان، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.
وی تصریح کرد: بازرسان در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف را شناسایی کردند و برای آنها پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم گردید و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال در خرداد امسال به آنان بازگردانده شده است.