خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران:

رونق تولید و اقتصاد از مزیت برگزاری نمایشگاه‌ها است

رونق تولید و اقتصاد از مزیت برگزاری نمایشگاه‌ها است
کد خبر : ۱۰۴۷۵۵۵

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: مزیت برگزاری نمایشگاه‌ها به‌ جز ایجاد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد است و صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی یارمحمدیان در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در مشهد افزود: صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند دیگر صنایع درآمدزایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مزیت برگزاری نمایشگاه‌ها به‌ جز ایجاد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد است و صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند و قبل از بحران کرونا پیش بینی شده بود که ۲۱ میلیون گردشگر به دبی سفر خواهند کرد و این ظرفیت‌ها را در ایران هم می‌توانیم داشته باشیم.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه جمع شدن صنایع و صنوف مختلف در نمایشگاه‌ها موجب ایجاد خلاقیت‌ها و تبادل اطلاعات می‌شود گفت: چینی‌ها در اکثر نمایشگاه‌های دنیا حضور دارند و همین امر افزایش تولید، صادرات، نقدینگی، اقتصاد و توسعه اقتصادی را برای این کشور به همراه داشته است، برگزاری نمایشگاه‌ها درآمدزایی بسیار برای شرکت‌های هواپیمایی و مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری داشته است.

یارمحمدیان گفت: هنوز در بسیاری از استان‌ها نمایشگاه برگزار نمی‌شود و از ظرفیت استان‌های مرزی بهره‌وری نشده و بابت بی‌مهری مسوولان به صنعت نمایشگاهی گلایه‌مند هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های نمایشگاهی به ‌دلیل اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود.

سعید صیفی افزود: مهمترین آثار صنعت نمایشگاهی در انتقال تبادل، سرمایه‌گذاری و ارتقای کمی و کیفی است و سرمایه‌گذاران سالانه ۱۳۱ میلیون دلار هزینه می‌کنند که نیمی از آن در صنعت نمایشگاهی و نیمی دیگر در صنعت گردشگری هزینه می‌شود.

نایب رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه سالانه ۳۲ هزار نمایشگاه در جهان برگزار می‌شود گفت: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۴۵ میلیون غرفه‌دار داریم و ۷۰ درصد نمایشگاه‌ها در کشورهای اروپایی بوده و در جهان بیشترین مخاطب را آلمان دارد.

وی افزود: سالانه نزدیک به ۶ میلیون دلار درآمدزایی در صنعت نمایشگاهی داریم، انجمن‌های مختلف در زمینه نمایشگاه‌ها فعال هستند که شامل ۷۶۸ سازمان از ۶۳ کشور است.

صیفی با اشاره به تاثیرات منفی کرونا در برگزاری نمایشگاه‌ها ادامه داد: خسارت کرونا در بخش نمایشگاه‌ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان طی سال ۲۰۲۰ بود و ۲۲۴ میلیارد دلار از درآمد نمایشگاهی به دلیل ضرر اقتصادی ناشی از آن حاصل نشده است، نزدیک به سه هزار نمایشگاه لغو شد و ۱۲۴ میلیارد دلار برای غرفه‌دار و نمایشگاه‌داران خسارت وارد شد.

وی گفت: به دنبال توسعه صنعت نمایشگاهی هستیم و امیدواریم با ریشه‌کنی کرونا هرچه سریع‌تر شاهد رویش روزافزون یک صنعت بکر باشیم.

رئیس فراکسیون زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی و گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصلاح قوانین مصوب در صنعت نمایشگاهی و تصویب قوانین جدید در این صنعت در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

هاجر چنارانی افزود: میراث فرهنگی در مجلس دهم از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد و در مجلس یازدهم هم فراکسیون نمایشگاه‌ها را فعال کردیم.

رئیس فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی،گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه تولید و مصرف همخوانی ندارد و با آمدن تحریم‌ها تمامی دروازه‌های ورودی به سوی ایران بسته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز