خبرگزاری کار ایران

صبح امروز و در شرایط اوج دوباره کرونا در قزوین انجام شد؛

بازدید وزیر راه از آزادراه آبیک-چرمشهر

 بازدید وزیر راه  از آزادراه آبیک-چرمشهر
کد خبر : ۱۰۴۰۵۷۲

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین صبح امروز - پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه- در حالی از آزادراه در حال احداث آبیک-چرمشهر (غدیر) بازدید کرد که این روزها شهر آبیک با کرونای انگلیسی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،  وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان قزوین به همراه مسئولان استان قزوین از آزادراه در حال احداث آبیک-چرمشهر (غدیر) بازدید کرد.

این آزادراه ۱۶۰ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

با بهره برداری از آزادراه آبیک-چرمشهر (غدیر)، بار ترافیکی عبور و مرور خودروهای سنگین از آزادراه‌های استان‌های تهران، البرز و قزوین کاهش پیدا می‌کند.

ارزش ریالی این آزادراه که احداث آن از سال ۹۲ آغاز شده، چهار هزار میلیارد تومان است و با بهره برداری از آن، بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب به شرق و جاده ابریشم کاهش خواهد یافت.

آزادراه غدیر، مطالق جدول زمان بندی پیش بینی شده به مرحله اجرا رسیده و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۷۰ درصد اعتبارات مورد نیاز این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا و ۳۰ درصد آن نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

یکی از اهداف مهم ساخت آزادراه آبیک به چرمشهر احیای مسیر استراتژیک و کهن جاده ابریشم است که می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری داخلی و خارجی شود.

  بازدید از طرح اقدام ملی مسکن و وضعیت مسکن مهر یکی دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز