معاون استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد؛
تعیین تکلیف اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور تا هفته آینده/ این اراضی مانع اجرای پروژه آزادراه مراغه-هشترود هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: قرار گرفتن اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مسیر پروژه آزادراه مراغه-هشترود مانع اصلی در اجرای این پروژه است که تا یک هفته آینده درباره آن تعیین تکلیف میشود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مراغه،جواد رحمتی در جلسه بررسی مشکلات احداث آزادراه مراغه - هشترود اظهار داشت: یک هزار و ۷۰۰ متر از پروژه ۱۱۰ کیلومتری این آزادراه در محدوده موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور قرار دارد.
وی با تاکید بر اهمیت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: مشاور پروژه آزادراه مراغه - هشترود راه حل های مختلفی را با در نظر گرفتن حداقل خسارت به این ارائه کرده است و در جلسه استانی هفته آینده موضوع نهایی خواهد شد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشاور از لحاظ فنی مسیر جابه جایی را باید در نظر داشته باشد، افزود: جلب نظر موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در اجرا و ادامه این پروژه مهم است و باید با حداقل تغییرات پروژه دوباره از سرگرفته شود.
وی در ادامه گفت: هم اکنون میزان مشارکت بانک سپه ۲۰ درصد و سهم وزارت راه و شهرسازی از طرف دولت ۶۰ و سهم قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز به عنوان سرمایه گذار ۲۰ درصد در این طرح است که به دلیل محدودیت منابع دولت درصدد افزایش سهم قرارگاه هستیم.
معاون استاندارآذربایجان شرقی گفت: ۴۰ کیلومتر از پروژه در محدوده قطعات ۲ و ۳ تا خرداد ماه ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می شود.
رحمتی اظهار امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات مورد نیاز تا ۲ سال آینده شاهد بهره برداری کامل آزادراه مراغه - هشترود باشیم.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: پروژه آزادراه مراغه - هشترود از قطعات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور عبور می کند و این مشکل مانع اصلی در روند اجرای این پروژه است.
سید علی موسوی گفت: رفع مشکلات فنی این پروژه با بررسی و ارایه راه حل از سوی مشاوران ضروری است.
وی در ادامه به پروژه پل غیرهمسطح راهآهن خداجوی شهرستان مراغه نیز اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی نسبت به برآورد اتمام پروژه و هزینه های انجام شده در اجرای آن اقدام کند.
موسوی گفت: در این خصوص جلسه ای به زودی در استان برگزار و سهم ۵۰ درصدی راه آهن نیز بررسی می شود.
وی افزود: نیمه تمام ماندن تقاطع راه آهن شهر خداجو با گذشت نزدیک به ۱۰ سال همچنان مشکل اهالی شهر خداجو و ۱۰ روستای منطقه است.