فاز نخست شهرداری الکترونیک در اردبیل عقد قرارداد شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل گفت: فاز نخست شهرداری الکترونیک با هدف ارایه خدمات آنلاین به شهروندان و گام نهادن در مسیر شهرداری هوشمند عقد قرارداد شد.
به گزارش ایلنا، دلاور زارعی ظهر سهشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز نخست شهرداری الکترونیک مبتنی بر GIS با هدف ارائه خدمات آنلاین به شهروندان و گام نهادن در مسیر شهرداری هوشمند عقد قرارداد شد.
وی افزود: با توجه به ضرورت فراهم سازی زیرساختهای شهرداری الکترونیک و هوشمند که همواره مورد تاکید شهردار اردبیل و اعضای دور ششم شورای شهر بوده است؛ لذا سازمان فاوای شهرداری اقدام به انعقاد قرارداد جهت آغاز اجرای فاز نخست شهرداری الکترونیک نمود که حداکثر ظرف شش ماه آتی به صورت رسمی و عملیاتی مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل گفت: در واقع شهرداری الکترونیک مجموعهای از خدمات است که توسط شهرداری از طریق سامانههای آنلاین و فناوریهای دیجیتال به شهروندان ارائه میشود.
زارعی با بیان اینکه هدف اصلی شهرداری الکترونیک و هوشمند، ارتقای کیفیت خدمات شهری، افزایش شفافیت، تسهیل فرآیندهای اداری، کاهش زمان و هزینهها و همچنین هوشمندسازی امورات اداری است؛ تصریح کرد: فراهم سازی زیرساختهای شهرداری الکترونیک و هوشمند، اصلیترین عملکرد این سازمان است.
وی کاهش فساد و بوروکراسی اداری بهدلیل استفاده از سیستمهای دیجیتال را از دیگر اهداف شهرداری هوشمند دانست و عنوان کرد: موضوع قرارداد منعقدشده، خرید، نصب، راه اندازی و پشتیبانی فاز نخست شهرداری الکترونیک مبتنی بر (شامل نرم افزارهای یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، خودکارسازی ضابطه و درآمد، شهروندسپاری است.
رئیس سازمان فاوای شهرداری اردبیل به ویژگیهای شهرداری هوشمند از جمله خدمات آنلاین، دسترسی آسان، افزایش شفافیت، ارتباط بهتر با شهروندان، بهبود مدیریت منابع و خدمات یکپارچه اشاره کرد و افزود: هدف اصلی شهرداری الکترونیک، ارتقای کیفیت زندگی شهری، تسهیل فرآیندها، و حرکت به سمت شهری هوشمند و با دسترسی آسان به خدمات است.
زارعی اضافه کرد: شهروندان میتوانند بسیاری از خدمات شهری مانند پرداخت عوارض، ثبت درخواستها، درخواست صدور مجوزها، گزارش مشکلات شهری و درخواست خدمات عمومی را از طریق وبسایتها و اپلیکیشنهای شهرداری بهصورت آنلاین انجام دهند و از هر نقطه و در هر زمان به اطلاعات و خدمات شهری دسترسی داشته و بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری باشد، آخرین وضعیت پرونده خود را استعلام کنند.