خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل:

25 درصد از قرارداد سرمایه گذاران در اردبیل، مختص به زون غذایی، دارویی و بهداشتی است

25 درصد از قرارداد سرمایه گذاران در اردبیل، مختص به زون غذایی، دارویی و بهداشتی است
کد خبر : ۱۵۴۳۵۹۹

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: یک چهارم از قراردادهای واگذار شده به سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در زون غذایی، دارویی و بهداشتی قرار دارند که این موضوع نشان از نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی است.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی با بیان اینکه بیشترین سهم واگذاری‌های انجام در شهرک‌های استان مربوط به صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با ۲۵ درصد و کمترین آن مربوط به صنایع برق و الکترونیک با ۳ درصد است، اظهار کرد: این آمار نشان از نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمایت از این نوع صنایع است.

وی با بیان اینکه شرایط واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بر اساس رعایت زون‌بندی و ملاحظات زیست‌محیطی است، تصریح کرد: زون‌های شیمیایی با 21 درصد، فلزی با 21 درصد، سلولزی با 15 درصد، کانی غیرفلزی با ۷ درصد، خدماتی با ۶ درصد و نساجی با ۵ درصد، به ترتیب سهم هر زون در شهرک‌های صنعتی بوده است.

علایی ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۵۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که از این بین، 735 واحد دارای پروانه بهره‌برداری و مابقی قراردادها از مرحله تخصیص زمین تا نصب ماشین‌آلات در حال اجرای ساخت و ساز طرح تولیدی خود قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، افزود: با توجه ‌به مشوق‌های ارائه شده، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی هستیم که واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط، تخفیف تا 50 درصدی حق بهره‌برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته‌های حمایتی به واحدهای تولیدی، از جمله مشوقاتی است که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید انجام شده است.

علایی، از واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه الکترونیکی خبر داد و افزود: برای شفاف سازی امور و کاهش بروکراسی‌های اداری، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا ضمن شفاف‌سازی و تسهیل امور و کاهش مراجعات حضوری، متقاضیان بتوانند بدون مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی، با مشاهده قطعات خالی نسبت به ثبت درخواست دریافت زمین صنعتی اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز