خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی اردبیل:

غربالگری بینایی 6 هزار کودک اردبیلی طی 6 ماهه گذشته سال‌جاری

غربالگری بینایی 6 هزار  کودک اردبیلی طی 6 ماهه گذشته سال‌جاری
کد خبر : ۱۵۳۴۹۷۸

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۹۹۳ کودک ۳ تا ۶ سال طی 6 ماهه گذشته سال‌جاری مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وجود 3 هزار و 705 نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی اردبیل اظهار کرد: ۶ هزار و ۹۹۳ کودک ۳ تا ۶ سال طی 6 ماهه گذشته سال‌جاری مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۲۳۱ پایگاه بهزیستی در سطح استان در حال غربالگری بینایی کودکان هستند، افزود: تاکنون 119 نفر از توانخواهان نابینا و کم بینا  از انواع وسایل کمک توانبخشی نظیر عصای سفید، کاغذ بریل، لوح و قلم نابینایی، رکوردر صدا، ساعت گویا و لمسی، عینک بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی و حمایت و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی از اقدامات معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی اردبیل است.

رضایی ادامه داد: حمایت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از حوزه‌های خدمتی مهم بهزیستی به نابینایان است و برای تامین و ارایه خدمات توانبخشی نابینایان و همچنین در راستای تامین مسکن، اشتغال و خدمات تحصیلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۲۳ پایگاه بهزیستی در راستای غربالگری شنوایی کودکان در اردبیل ادامه داد:  ۱۹ هزار و ۳۱۹ نوزاد تحت پوشش بهزیستی در یک‌سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز