خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق ایران خبر داد؛

آمادگی اتاق بازرگانی برای تاسیس موزه صنعت و تجارت اردبیل

آمادگی اتاق بازرگانی برای تاسیس موزه صنعت و تجارت اردبیل
کد خبر : ۱۵۳۴۹۴۵

نائب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور گفت: اردبیل دارای تمدن سه هزارساله در تجارت و بازرگانی می‌باشد و اتاق بازرگانی آماده همکاری در جهت جمع آوری اسناد و مدارک در حوزه تجارت و بازرگانی و احداث موزه صنعت و تجارت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین پیرموذن در مراسم رونمایی از کتاب تجارت‌خانه صادقی (منتخبی از اسناد تاریخی و سیاق خانواده صادقی) اظهار کرد: خاص بودن ایران از دید کشورهای اروپایی به پیشینه تاریخی کشورمان برمی‌گردد؛ اولین هیات رئیسه اتاق تجارت اردبیل در سال ۱۳۱۱ تشکیل شده و وجود کارونسراهای متعدد گواه از تاریخ تجارت پر رونق این منطقه است.

وی از تامین بودجه برای تاسیس موزه صنعت و تجارت استان اردبیل خبر داد و گفت: اردبیل بواسطه قرار گرفتن در حاشیه جاده ابریشم تمدنی سه هزارساله دارد و از گذشته گذرگاه بسیاری از کاروان‌های تجاری بوده و بر همین مبنا تاریخی کهن در عرصه تجارت و اقتصاد دارد، در بحث جمع‌آوری این آثار و حفظ و حراست از آنها در موزه صنعت و تجارت اردبیل، اتاق بازرگانی اردبیل آماده هرگونه همکاری است.

نائب رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه تجارت جهانی برخلاف گذشته در لحظه انجام می‌گیرد افزود: امروز صنعت استان اردبیل در حال رشد است و به جرات می‌توان گفت در سطح استان واحدهای تولیدی و صنایع همواره به دنبال جذب جوانان دست به آچار و فنی هستند.

پیرموذن با تاکید بر تغییر رویکرد بسیاری از دانشگاه‌ها بیان کرد: مهارت آموزی دانشجویان و جوانان توسط دانشگاه‌ها مانع از کمبود نیروی متخصص در کشور می‌شود و برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای تربیت نیرو‌های متخصص و فنی آینده صنعت کشور را روشن می‌کند.

وی با تقدیر از قانون منع ورود و اقامت اتباع افغانستانی در استان‌های مرزی گفت: اشتغال، دغدغه بسیاری از جوانان در سطح کشور و استان ما است و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی همسو با قوانین کشور با تمام توان به دنبال رفع این مسئله هستند و اتخاذ قوانین از جمله این مانع از بیکاری خیل کثیری از جوانان منطقه شده است که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز